استادبزرگ شطرنج ایران به آمریکا مهاجرت کرد
به روز شده در      دوشنبه 9 اسفند 1395     -   Monday February 27 2017

الشن مرادی ابدی، استاد بزرگ شطرنج ایران که مدتی بود در اعتراض به شرایط رژیم اسلامی در ایران، با پرچم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در مسابقات بین المللی شرکت می‌کرد، با تکمیل مراحل مهاجرت به آمریکا، حالا پروفایل او در وبسایت رسمی فیده تغییر کرده و الشن مرادی، شطرنج‌بازی از آمریکا معرفی شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آقای مرادی که در حال حاضر در رتبه ۳۳۱ جهانی قرار دارد، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف است و برای ادامه تحصیل به آمریکا آمده بود. اما تصمیم گرفت تا به این کشور از طریق اهدای اقامت به نخبگان، مهاجرت کند.

در روزهای اخیر یک استاد بزرگ شطرنج دیگر هم خبرساز شده بود. تصاویر درسا درخشانی، استاد بزرگ شطرنج که بدون حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جبل‌الطارق حاضر شده بود با واکنش شدید مقامات مسئول در ایران مواجه شد و رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت که او امکان حضور در تیم ملی ایران را از دست خواهد داد.

مقامات رژیم اسلامی در ایران همواره کوشیده اند با فضا سازی فعالیت ها و پیروزی های ملی قهرمانان ایران را به نام دستاوردهای رژیم ثبت و عرضه کنند. فدراسیون های ورزشی در ایران و نیز نمایندگان ورزشی ایران در مسابقات جهانی همواره با گروهی از نمایندگان وزارت اطلاعات تحت پوشش ماموران حراست در حال کنترل شدید هستند. این شرایط نزدیک به شرایط حضور نمایندگان ورزشی کره شمالی در میادین بین المللی است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©