رودی بختیار سفیر آمریکا در کمیسیون جهانی نوروز شد
به روز شده در      دوشنبه 9 اسفند 1395     -   Monday February 27 2017

رودی بختیار روزنامه نگار سرشناس ایرانی آمریکایی در نهمین سالگرد تاسیس کمیسیون جهانی نوروز به عنوان سفیر جدید این سازمان غیر انتفاعی از ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. کمیسیون جهانی نوروز با اعضایی از 19 کشور جهان تشکیل شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

کمیسیون نوروز که ریاست دوره حاضر آن را گیسو کیان کنشگر فرهنگی ایرانی آمریکایی به عهده دارد در سال 2008 و به پیشنهاد و حمایت پرزیدنت جرج بوش رییس جمهور اسبق ایالات متحده و با حمایت مستقیم لورا بوش بانوی اول وقت آمریکا تاسیس شد و هدف آن تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت و ملموس در زندگی مردم کشورهای حوزه تمدنی نوروز، اعم از سلامت، آموزش، محیط زیست و توسعه مناسبات فرهنگی با دیگر ملل جهان عنوان شده است.

در دوران ریاست جمهوری پرزیدنت اوباما نیز کمیسیون جهانی نوروز فعالیت گسترده ای داشت و نخستین همایش بزرگ جهانی نوروز در سال 2010 به میزبانی این نهاد فرا ملیتی در ساختمان کولیج از کتابخانه کنگره در واشنگتن  برگزار شد.

در سال های گذشته چهره هایی مطرحی از جامعه ایرانیان آمریکا مانند گیسو کیان، انوشه انصاری، لیلا فروهر، فریدون ناظم و احمد کریمی حکاک افتخار پذیرش مسئولیت سفیری کمیسیون نوروز را داشته اند.

رودی بختیار جدید ترین سفیر کمیسیون نوروز در ایالات متحده آمریکاست که طی مراسمی در 24 فوریه 2016 در محل سفارت ترکیه در واشنگتن دی سی و به اتفاق سفیر آلبتکین از ترکیه و ونوس صفایی از ایران به عضویت گروه سفیران این کمیسیون جهانی انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©