احتمال حمله نژادی به ایرانیان در ایالت کانزاس
به روز شده در      دوشنبه 9 اسفند 1395     -   Monday February 27 2017

کارمند یک بار مشروب فروشی که محل دستگیری قاتل یک مرد هندی در حمله ای ظاهرا نژادی بود در تماس با پلیس امریکا گفته که مظنون به قتل از تیراندازی و قتل "دو ایرانی" صحبت کرده است. پلیس از هشدار به ساکنین شهر اولات واقع در ایالت کانزاس خبر می دهد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آدام پورینتون ۵۱ ساله یک مرد هندی را روز چهارشنبه پیش در میکده ای در شهر اولات واقع در کانزاس کشت. یک هندی دیگر و یک آمریکایی هم در این حمله زخمی شدند. مظنون پنج ساعت بعد در یک بار مشروب فروشی در ۱۳۰ کیلومتری آنجا در ایالت میزوری دستگیر شد. کارمند همین بار بود که اطلاعات تازه را به پلیس داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صدای ضبط شده مرکز تماس های اضطراری ۹۱۱ پلیس و اورژانس در بخش هنری کانزاس نشان می دهد که کارمند بار محل دستگیری مظنون به پلیس گفته بود که بدون به صدا در آوردن آژیر به ساختمان نزدیک شوند چون مظنون ممکن است "وحشت کند" و "اتفاق بدی بیافتد."

سرینیواس کوچیبوتلا روز چهارشنبه پس از تیراندازی جان باخت. آلوک ماداسانی دوست آقای کوچیبوتلا که او هم هندی است و یک آمریکایی در این حمله زخمی شدند.

آدام پورینتون قرار بود روز دوشنبه در دادگاه حاضر شود. او به قتل درجه یک و تلاش برای قتل درجه یک متهم شده است.

شاهدان عینی به روزنامه "کانزاس سیتی استار" گفتند که مهاجم پیش از تیراندازی فریاد زد: "از کشور من بیرون بروید." یک کارمند بارهم گفت که مهاجم پیش از تیراندازی فحش های نژادی می داد.

کارمند محل دستگیری پورینتون در تماس با ۹۱۱ گفت که مردی به این میکده آمده و گفته "کار خیلی بدی" کرده و حالا درحال گریز از چنگ پلیس است. او گفت: "او از من پرسید آیا می تواند پیش من و شوهرم بماند و نخواهد گفت چه کرده. من سوال پیچش کردم و او بعد گفت اگر قبول کنم که خانه ما بماند خواهد گفت که چه کرده. بالاخره به حرف آمد و گفت که به دو ایرانی در اولات تیراندازی کرده و آنها را کشته."

مقام ها هنوز در مورد انگیزه احتمالی حمله اظهار نظر نکرده اند. گفته می شود که مجروح دیگر به نام ایان گریلوی ۲۴ ساله ظاهرا برای متوقف کردن مهاجم مداخله کرده بود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©