احکام زندان بلند مدت برای 5 چهره سرشناس ایرانی تبار در دادگاه انقلاب
به روز شده در      یکشنبه 15 اسفند 1395     -   Sunday March 5 2017

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به ریاست قاضی محمد مقیسه 5 چهره سرشناس ایرانی تبار، گوگوش، سعید کریمیان، نیک آهنگ کوثر، مرضیه آرمین و تارا اینانلو را به صورت غیابی محاکمه و برایشان رای زندان صادر کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

در این حکم غیابی که برای نخستین بار وب سایت تقاطع آن را افشا کرد، فائقه آتشین به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت کشور» و «ایجاد مراکز فساد و فراهم نمودن موجب فساد مردم» مجموعا به تحمل ۱۶ سال حبس محکوم شده است.

این شعبه سعید کریمیان مدیر شبکه‌‌های ماهواره‌ای “جم‌ تی.وی” (Gem TV) را نیز به دو اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت کشور» مجموعا به ۶ سال حبس محکوم کرده است.

“نیک‌آهنگ کوثر”، روزنامه‌نگار و کارتونیست مقیم امریکا نیز از سوی همین شعبه به اتهامات توهین به روح الله خمینی و علی خامنه‌ای، رهبران پیشین و کنونی جمهوری اسلامی و نیز «تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب کذب» به ۴ سال حبس محکوم شده است.

هم‌چنین “مرضیه آرمین”، وبلاگ‌نویس و نویسنده مقیم فرانسه با اتهاماتی مشابهِ نیک آهنگ کوثر با حکم غیابی ۴ سال حبس روبه‌رو شده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، “تارا اینانلو”، عکاس و هنرمند مقیم بریتانیا را نیز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم کرده است.

در احکام غیابی‌ صادرشده تاکید شده که این احکام تا دو ماه قابل واخواهی در شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب و یا دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©