راهپیمایی حامیان دونالد ترامپ در چند شهر آمریکا
به روز شده در      چهارشنبه 25 اسفند 1395     -   Wednesday March 15 2017

تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در دستکم ۲۸ ایالت و ۶۰ شهر آمريکا به طرفداری از مواضع آقای ترامپ دست به راهپيمايی زدند.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، راهپيمايی‌های طرفداران پرزیدنت ترامپ دو روز پایان هفته گذشته، تحت عنوان «روحيه آمريکا» برگزاری شد.
این راهپیمایی‌ها قرار بود مسالمت آميز و بدون شعارهای تحریک‌آمیز برگزار شود، اما در چندین شهر آمریکا، از جمله در شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا، به درگيری‌ها میان حامیان و مخالفان پرزیدنت ترامپ منجر شد.
به گفته شاهدان خیابانی، برخی از حامیان و مخالفان پرزیدنت ترامپ در شهر برکلی با چوب‌هایی که در دست داشتند بر سر یکدیگر می‌کوبیدند در حالیکه پلیس ضد شورش سعی در جداکردن آنها داشت. این شاهدان می گویند مخالفان ترامپ با نزدیک شدن به تظاهرکنندگان موافق وی به تحریک آنها اقدام کرده بودند.
شهرهای کوچکی چون سنت‌پال در ايالت مينه‌سوتا و نشويل در ایالت تنسی نيز شاهد درگيری‌های مختصری بودند.
تعداد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌های روز شنبه در هر شهر از حدود چند صد تا چند هزار نفر بوده است. راهپیمایی در اکثر شهرها بدون درگیری صورت گرفت و در شهرهای دیگر همچون برکلی نیز بنا به آخرین گزارش‌ها تنها چند نفر دچار جراحت‌های سطحی شده اند. به گفته پلیس، تا کنون پنج نفر در این درگیری ها دستگیر شده اند.
راهپيمايی‌های روز شنبه توسط موج جديدی از ناسيوناليست‌های محافظه‌کار موسوم به «ميهن پرستان واقعی» سازماندهی شده بود. این گروه هشت سال پيش در مخالفت با باراک اوباما، نخستين رئيس جمهوری آفريقايی‌تبار و دموکرات آمريکا، جنبش موسوم به «تی ‌پارتی» را راه انداخته بودند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©