ادعای پناهجوی ایرانی‌ در دادگاه استرالیا: فرهنگ ایرانی مقصر است!
به روز شده در      یکشنبه 29 اسفند 1395     -   Sunday March 19 2017

مرد پناهجوی ایرانی‌تبار در استرالیا به جرم خشونت و آزار یک افسر زن پلیس در دادگاه بدوی ملبورن به هفت ماه زندان محکوم شد. او گناه اعمالش را به گردن فرهنگ زن‌ستیز ایرانی خود انداخت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش وبسایت روزنامه هرالدسان چاپ استرالیا، «جواد احمدپور» 26 ساله که پنج سال پیش از ایران به استرالیا پناهنده شده است، به جرم مزاحمت و آزار یک زن توسط دادگاه بدوی ملبورن گناهکار تشخیص داده شد.

قربانی که افسر پلیس است، هنگامی‌که شب‌ها برای ورزش و پیاده‌روی خارج از زمان کاری‌اش، در محوطه اطراف منزلش مشغول دویدن بوده با جواد احمدپور برخورد داشته و مرد ایرانی‌تبار سعی کرده تا با کمین در مسیر پیاده‌روی این زن و نیز با استفاده از شماره موبایل وی که بر روی بیزنس کارتش درج شده بود با او ارتباط بر قرار کند. احمدپور پس از این‌که با جواب رد قربانی برای ایجاد رابطه دوستانه مواجه می‌شود، تلاش می‌کند تا با تهدید و ارعاب وی به مجبور به داشتن رابطه با خود کند.

شب یازدهم اکتبر گذشته در شهر کلاید در حومه جنوب‌خاوری ملبورن، جواد با تعقیب زن تا منزلش، سعی می‌کند به زور وارد خانه قربانی شود. زن ناگزیر با سه صفر (شماره امداد و پلیس استرالیا) تماس می‌گیرد و حتی با اینکه به احمدپور گوشزد می‌کند که افسر پلیس است، او محل را ترک نمی‌کند و به رفتار خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد.

در صدور حکم هفت ماه زندان جواد احمدپور، رییس دادگاه رفتار خشونت‌آمیز مجرم را محکوم کرد و گفت:«در جامعه ما خشونت علیه زنان قابل تحمل نیست.»

پناهجوی ایرانی‌تبار در جلسه دادگاه در مقام دفاع از خود، تاثیرپذیری از فرهنگ ایرانی زن‌ستیز را عامل اصلی رفتارهای خشونت‌آمیزش علیه قربانی دانسته است.

احمدپور پیش از این، حکم 12 ماه زندان تعلیقی برای آزار و اذیت دوست‌دختر سابقش را نیز در پرونده دارد. جواد در زمان دستگیری و بازپرسی پلیس گفته بود، می‌داند همه به آن زن حق خواهند داد زیرا استرالیا کشور تحت سلطه زنان است. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©