بازداشت ناگهانی دانشجوی ایرانی‌تبار توسط ماموران وزارت امنیت داخلی آمریکا
به روز شده در      یکشنبه 13 فروردین 1396     -   Sunday April 2 2017

یک دانشجوی ایرانی‌تبار کالج اسکول‌کرفت ایالت میشیگان به‌شکل غافلگیرانه‌ای توسط ماموران وزارت امنیت داخلی آمریکا در آپارتمانش در دیربورن دستگیر شد. دلیل این بازداشت، مسایل مهاجرتی عنوان شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سی‌ام مارس 2017، ماموران وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) «محمدسالار فرد حاجیان» دانشجوی 24 ساله کالج اسکول‌کرفت را در آپارتمان محل سکونتش در دیربورن ایالت میشیگان بازداشت کردند. «شایان شفیعی» 22 ساله، هم‌خانه آقای فرد حاجیان به خبرنگار AANews گفت، با تماس تلفنی که با او داشته، اطلاع یافته که محمدسالار را به دفتر پلیس دیربورن منتقل کرده‌اند و در بازداشتگاه نگهداری می‌شود. آقای شفیعی اظهار کرد، محمدسالار در هنگام دستگیری توسط ماموران با دستبند و پابند برده شد.

بر اساس گفته آقای شفیعی، پلیس دیربورن به محمدسالار فرد حاجیان اعلام کرده است که بدلیل عدم بروزرسانی اطلاعات مربوط به نشانی محل سکونت در فرم‌های مهاجرتی‌اش بازداشت شده است.‌ آقای فرد حاجیان حدود یک‌سال در اورگان به سر می‌برده و اکنون دو سال است که به میشیگان نقل مکان کرده تا در نزدیکی دوستان و آشنایانش زندگی کند. از آنجایی که کلیه مدارک مهاجرتی آقای فرد حاجیان در میشیگان به‌دست وی رسیده است، نداشتن نشانی او توسط اداره مهاجرت، بعید به نظر می‌رسد.

هیچگونه دسترسی به آقای فرد حاجیان مقدور نیست و حتی به قید وثیقه هم آزاد نشده است. محمدسالار حدود سه سال است که با روادید دانشجویی در ایالات متحده حضور دارد و هیچ سابقه کیفری نیز ندارد. قاضی پرونده گفته که او یک زندانی مهاجرتی است و ممکن است دادرسی در مورد وی حدود سه هفته تا یک ماه طول بکشد و باید به زندان منتقل شود.  

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©