بازداشت ضاربان نژاد پرست پناهجوی نوجوان ایرانی در لندن
به روز شده در      یکشنبه 13 فروردین 1396     -   Sunday April 2 2017

یک پناهجوی نوجوان ایرانی و دو نفر از دوستانش، ساعت٢٣:٤٠ دقیقه جمعه شب ٣١ مارچ2017 در حالیکه در یکی از ایستگاههای اتوبوس در محله کریدون در جنوب لندن منتظر بودند، توسط تعدادی جوان که از میکده ای در همان محله بیرون می آمدند، مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. پلیس می گوید در همین رابطه 6 نفر از ضاربان را بازداشت کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

شاهدان عینی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که جمعیت زیادی را دیده اند که از میکده ای در همان ناحیه خارج شده اند و یک نفر را به شدت کتک میزدند و با مشت و لگد به صورتش می کوبیدند.آنان گفته اند که جمعیت ضارب حدود ١٠ نفر بوده اند و حدود ١٠ تا ٢٠ نفر هم به تماشای این حادثه نشسته بودند که با آمدن ماشین پلیس و شنیدن صدای آژیر پا به فرار گذاشتند.‌
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس بریتانیا در این رابطه تاکنون شش نفر (چهار پسر و دو دختر که همگی بین ٢٠ تا ٢٤ سال سن دارند) را دستگیر کرده است. بنا به همین گزارش این افراد زمانی که متوجه شدند، این فرد یک پناهجو است، به او و دوستانش حمله ور شده و آنان را مضروب کرده اند. 
در همین رابطه، صادق خان شهردار لندن،ضمن محکوم کردن شدید این حمله، گفته که لندن جای جرایم نژاد پرستانه نیست.وی گفته،کسانی که تخم نفرت می‌کارند نمی‌توانند جوامع ما را دچار تفرقه کنند. ما مثل همیشه هیچگونه مسامحه‌ای در برابر جرم وجنایات ناشی از نفرت نخواهیم داشت.وی ضمن توصیف این حمله به عنوان اقدامی بی رحمانه و نژاد پرستانه،خواهان محاکمه عاملان این حمله شده است.

پلیس بریتانیا می‌گوید ضرب و جرح این پسر را جرمی ناشی از نفرت می‌داند.پلیس هم‌اکنون در حال تحقیق از شاهدان ماجرا است و از مردم خواسته که اگر اطلاعاتی دارند با مسئولان ذیربط در میان بگذارند.

شایان ذکر است قربانی اصلی حادثه که یک پناهجوی ١٧ ساله ایرانی است، دچار شکستگی در ناحیه جمجمه شده و در بیمارستان بستری است. با این حال پزشکان وضعیت وی را به دلیل لختگی خون در مغز بحرانی اعلام کرده اند که در صورت مرگ وی، مسببان حادثه با اتهام قتل مواجه خواهند بود.

.بر اساس آخرین گزارشها، پلیس بریتانیا روز یک شنبه دوم آپریل ، بازجویی از شش متهم اصلی این حادثه را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©