اشغال سفارت ایران در لندن روی پرده سینما
به روز شده در      چهارشنبه 23 فروردین 1396     -   Wednesday April 12 2017

«شش روز» نام فیلم سینمایی است که درباره ماجرای واقعی اشغال سفارت جمهوری اسلامی ایران درلندن در سال 1980، ساخته شده است. کمپانی سازنده این فیلم، اخیرا نخستین آگهی تبلیغاتی (تریلر) آن را برای علاقمندان منتشر کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

سینمایی شش روز ساخته «توا فریزر» و نوشته «گلن استندرینگ» است که در آن «تیم پیگات اسمیث»، «ابی کارنیش» و «جیمی بل» ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم، واقعی و بر اساس اشغال و گروگانگیری 26 نفر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب کنزینگتون لندن به مدت شش روز توسط تروریست‌ها است.

واقعه «شش روز» در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۹ (۳۰ آوریل ۱۹۸۰) توسط شش جوان عرب که با گذرنامه‌های عراقی از بغداد به لندن آمده بودند و خود را گروه الشهید و از طرفداران خودمختاری خوزستان می‌نامیدند، آغاز شد و به اشغال شش روزه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن انجامید. این ماجرا در نهایت با دخالت نیروهای ویژه بریتانیا (SAS) در روز ۱۵ اردیبهشت و با کشته شدن ۵ نفر و دستگیری یک نفر از اشغالگران و آزادی ۲۶ گروگان به پایان رسید. گروگانگیرها گاهی خود را عضو سازمان سیاسی خلق عرب مسلمان ایران و گاه اعضای جبهه دموکراتیک انقلابی برای آزادی عربستان (خوزستان) معرفی می‌کردند.

قرار است اکران عمومی فیلم سینمایی شش روز در بریتانیا در روز چهارم آگوست 2017 آغاز شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©