تغییر سمت عالی‌ترین ایرانی‌تبار در وزارت خارجه آمریکا قطعی شد
به روز شده در      سه شنبه 5 اردیبهشت 1396     -   Tuesday April 25 2017

سمت سحر نوروززاده در وزارت امور خارجه آمریکا تغییر کرد. بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، وی که نقشی مهم در تیم مذاکره‌کننده با ایران در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرده بود اخیر متهم به عدم وفاداری به سیاست های دولت جدید آمریکا شده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

نوروززاده که از ماه ژوئیه سال گذشته به عنوان عضو تیم سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا در دوران اوباما گمارده شده بود از این سمت کنار گذاشته شده است. این اقدام به دنبال انتقاد و تلاش رسانه های نومحافظه‌کار در آمریکا برای کنار زدن مقامات باقی مانده از زمان دولت اوباما انجام شده است. این رسانه‌ها نوروززاده را به وفادار نبودن به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متهم کرده‌اند.
 
رسانه‌های محافظه‌کار در آمریکا از اینکه نوروز زاده در منصبی حضور دارد که بر سیاست‌گذاری آمریکا در خصوص ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس تأثیر می‌گذارد، انتقاد کرده بودند. وزارت خارجه آمریکا تغییر سمت نوروززاده را تأیید کرده است؛ اما اشاره ‌ای به پست جدید وی نکرده است. به نوشته پولیتیکو، وی هم‌اکنون در دفتر امور ایران به کار خود ادامه می‌دهد.
 فلیپ گوردون که در زمان زمامداری باراک اوباما در کنار نوروززاده خدمت می‌کرد، این اقدام ترامپ را نادرست خواند. وی رسانه‌های نومحافظه‌کار را متهم کرد به دلیل فارسی‌زبان بودن و تبار ایرانی نوروززاده از وی انتقاد می‌کنند.

از سوی دیگر بسیاری از فعالان ایرانی مخالف رژیم ایران در آمریکا به دلیل نزدیکی خانم نوروززاده به باند تریتا پارسی (نایاک) که به عنوان لابیست‌های رژیم اسلامی در واشنگتن شناخته می‌شوند، از این تغییر استقبال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©