آیا می‌دانید خانه کوروش کجاست؟
به روز شده در      چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396     -   Wednesday April 26 2017

«خانه کوروش» عنوان زیبایی است و آدمی از خود سوال می‌کند این خانه کجاست؟ حتما به ذهنش متبادر می‌شود که در ایران امروز که نشدنی است! چرا حتی نام کوروش را از خیابان‌های تهران نیز حذف کردند چه برسد برایش خانه درست کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بیژن خلیلی:
 شاید پیش از انقلاب در جایی در ایران ساخته شده است اما این حدس هم صحیح نیست و دست آخر به این فکر می‌افتد که  پس حتما توسط ایرانیان مهاجر پس از انقلاب در جایی در اروپا یا امریکا و یا کانادا شاید هم در استرالیا ساخته شده. ولیکن متاسفانه هیچ کدام اینها نیست که ای کاش بود و ده‌ها از این خانه‌ها داشتیم.
دو برادر به کتابفروشی شرکت کتاب آمدند یکی از کودکی از کردستان به اسراییل مهاجرت کرده و دیگری ساکن لس‌آنجلس.
سیروس حکیمی با کیفی پر از عکس و مطلب و مدرک از خانه کوروش در اسراییل می‌گوید و با چه هیجانی می‌گوید  و تاریخچه آن را برایم بازگو می‌کند. کارت افتتاحیه آن را نگاه کنید! آدمی مات می‌ماند که کوروش چه درخت محبتی را درون سینه ملتی دیگر کاشته است که قریب 50 سال پیش در آستانه پنجاهمین سال به قدرت رسیدن پهلوی اول خانه کوروش را در اسراییل بر پا می‌کنند و آن هم با حضور چه کسی اسحاق رابین نخست وزیر فقید اسراییل و بسیاری از شخصیت‌های نام آشنا که بیشتر آنها چهره در خاک کشیده‌اند.
امروز هنوز خانه کوروش پس از 50 سال دایر است ولی نیاز به کمک و سخاوتمندی ایرانیان از هر تیره و تباری و قوم و قبیله‌ای دارد که بازسازی شود و سیروس‌خان حکیمی که چترباز بازنشسته ارتش اسراییل است و نخستین پدری است که در ارتش دفاعی اسراییل به پسرش فن چتربازی آموخته است آمده است تا ندای بازسازی خانه کوروش را جهانی کند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©