شیوا رز، از تشخیص بیماری مرگبار تا بازگشت به زندگی شاد
به روز شده در      دوشنبه 18 اردیبهشت 1396     -   Monday May 8 2017

«شیوا رز» بازیگر، وبلاگنویس و فعال معروف ایرانی تبار آمریکایی خبر از مبارزه و پیروزی بر یک بیماری کشنده داده است و اکنون به زندگی شاد و تندرست لبخند می زند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

«شیوا رز افشار» بانوی هنرمند چهل و هشت ساله ایرانی­ آمریکایی که شهرتش بخاطر بازی در نقش لیلا در فیلم سینمایی «دیوید و لیلا» (2005) بوده است، در گفتگویی با روزنامه لس­آنجلس تایمز شرکت کرده و درباره بیماری مهلکی که به آن مبتلا بوده و پیروزی بر آن سخن گفته است. شیوا متولد سال 1969 در سانتامونیکا و از پدری ایرانی و مادری ایرلندی زاده شده است. پدرش «پرویز قریب افشار» چهره شناخته شده تلویزیون ایران تا  پیش از انقلاب در تلویزیون ملی ایران بود و اکنون با تلویزیون جم همکاری می­کند و مادرش خواننده اپرا بوده است.

شیوا رز پس از بروز مشکلات پوستی و مراجعه به پزشک با تشخیص بیماری «لوپوس منتشر» روبرو می­شود. این بیماری بالقوه کشنده گونه­ای از امراض خود ایمنی است و زمانی رخ می­دهد که سیستم دفاعی بدن فرد شروع به حمله به بافت­ها و اندام بیمار می­کند. معمولا علامت اولیه آن بصورت التهاب پوستی دیده می­شود. پزشکان به شیوا گفته بودند که او کمتر از یک سال دیگر زنده خواهد بود اما او به جای ناامیدی و آماده شدن برای مرگ، تصمیم به مبارزه بر علیه بیماری لوپوس گرفت و اکنون شاد و تندرست بازگشت به زندگی را جشن گرفته است.

شیوا رز در مصاحبه با روزنامه لس­آنجلس تایمز با تشریح وضعیت بیماری­ اش، از نحوه مبارزه و غلبه بر بیماری لوپوس گفت: «من دچار استرس بودم بویژه پس از جدایی از همسر سابقم. پس از آگاهی از بیماری که به آن دچار شده بودم، بر خلاف بسیاری از افراد که به الکل و یا مواد مخدر پناه می­برند، به تمرین­های روزانه یوگا، مدیتیشن و پیاده­روی در طبیعت روی آوردم.»

شیوا رز در کنار درمان پزشکی، تغذیه سالم از مواد ارگانیک و سنتی، ورزش و پیاده­روی روزانه در مناطق طبیعی زیبای لس­آنجلس همچون «تمسکال کنیون»، «اوجای» و ساحل «ملیبو» را رمز موفقیت خود در برابر بیماری مهلک لوبوس می­داند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©