برخورد امنیتی دفتر حفاظت از منافع ایران در خصوص اعلام مراکز رای گیری
به روز شده در      چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396     -   Wednesday May 17 2017

در حالی که قرار بود از ابتدای روز 17 می 2017 لیست مراکز اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا از سوی دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن دی سی اعلام گردد اما تنها 24 ساعت مانده به انتخابات در ایران این دفتر از انتشار آدرس مراکز رای گیری در حوزه حساس شهر لس آنجلس خودداری می کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

با اینکه مطابق اطلاعیه ستاد انتخابات خارج از کشور قرار بود دست کم 48 ساعت پیش از آغار رای گیری مراکز اخذ رای در خارج کشور معین گردد با این حال دفتر حفاظت از منافع ایران در اقدامی تعجب برانگیز با تاخیر 12 ساعته لیست برخی از شعب رای گیری در ایالت های فرعی و کم جمعیت را اعلام کرد ولی در خصوص برخی از نقاط حساس از جمله شهر لس آنجلس و منطقه اورنج کانتی در جنوب ایالت کالیفرنیا که مامن بیشترین میزان جمعیت متراکم ایرانی در ایالات متحده آمریکاست تا کنون هیچ آدرسی به صورت رسمی ارائه نکرده است.

در حالی که برخی منابع آگاه دلیل تاخیر در اعلام آدرس مراکز رای گیری در لس آنجلس و حومه آن را نگرانی از تجمع مخالفان رای گیری برای انتخابات نمایشی رژیم اسلامی در محل این حوزه ها و حاشیه های امنیتی اعلام می کنند اما دفتر حفاظت از منافع ایران از پاسخگویی به خبرنگاران در این مورد خودداری کرده است.

مسئولان این دفتر در پی پیگیری های مکرر خبرگزاری ایرانشهر می گویند هرگونه به روز رسانی در این خصوص را تنها از طریق وب سایت خود به اطلاع شهروندان می رسانند و یکی از کارکنان این دفتر از طریق تلفن به یکی از خبرنگاران ما گفت: «اصرار نکنید. امثال شما نبودند زودتر اعلام می کردیم.»

علاوه بر لس آنجلس، مرکز رای گیری در منطقه راکویل در حومه پایتخت آمریکا، مرکز رای گیری در شهر بوفالو که قرار است میزبان ایرانیانی از شهر تورنتو در کانادا برای رای دادن باشد و چند مرکز از پیش اعلام شده دیگر نیز در فهرست مراکز نامعلوم قرار دارد که احتمالا به دلیل وجود مخالفان و امکان سازماندهی تظاهرات اعتراضی تا آخرین لحظات اعلام آدرس آنها به تعویق خواهد افتاد.

شایان ذکر است دولت فدرال آمریکا به شرط عدم بر هم خوردن نظم عمومی و ایجاد نا امنی برای شهروندان کشورش اجازه برپایی شعب اخذ رای در خاک این کشور را صادر کرده و هزینه تامین امنیت این مراکز به عهده دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی است.

از سوی دیگر انتشار آمار محرمانه شرکت کنندگان در رای گیری سال 2013 در آمریکا برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران که از بیش از یک میلیون ایرانی ساکن آمریکا تنها کمتر از شش هزار و پانصد نفر در آن شرکت کرده بودند، به نگرانی های امنیتی برگزار کنندگان این انتخابات در آمریکا دامن زده است. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©