واکنش تند خبرگزاری Bloomberg به انتخابات اخیر در ایران
به روز شده در      سه شنبه 2 خرداد 1396     -   Tuesday May 23 2017

تحلیلگر بلومبرگ در مقاله‌ای که روز دوشنبه 22 می 2017 در صفحه اصلی خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد به رهبران غربی که برای حسن روحانی پیام تبریک فرستاده‌اند تاخته و آن را مشروعیت بخشی به یک انتخابات جعلی دانسته اشت
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

نویسنده این مقاله با اشاره به سابقه جنایتکارانه ابراهیم رییسی می نویسد؛: رقیب روحانی از او بدتر بود ولی غربی ها درباره آن چه رییس جمهور در ایران می تواند انجام بدهد غلو می کنند.

ایلای لیک در ادامه مقاله خود در بلومبرگ نوشته:

«چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران، ویدیویی از یک سخنرانی حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی در اوایل انقلاب در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شد. در آن سخنرانی روحانی که در اوائل چهل سالگی اش است می گوید برای این که مخالفان جمهوری اسلامی حساب کار دست شان بیاید باید آن ها را در انظار عمومی در مراسم نماز جمعه اعدام کرد. از آن زمان تا کنون بسیاری از رهبران ایران از انقلابی گری فاصله گرفته و رو به اصلاحات آورده‌اند. آن چه که در این ویدیو جلب توجه می کند تفاوت لحن روحانی از آن زمان تا شب انتخابات است.»

این تحلیلگر شناخته شده مسائل سیاسی می افزاید: «متاسفانه حسن روحانی نسخه ایرانی میخاییل گورباچف در روسیه نیست. با توجه به سابقه عمل او به وعده های انتخاباتی اش هیچ دلیلی وجود ندارد که پذیرفت او به وعده های این دوره هم عمل کند.»

همچنین وی متعقد است: «پذیرش این دروغ که در ایران رقابت سیاسی واقعی وجود دارد باعث می‌شود سیاست‌های مبهمی برای تقویت اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در پیش گرفته شود در حالی که ما در غرب مشغول شمارش بازداشت شهروندان دو تابعیتی یا اقدامات تحریک آمیز سپاه علیه کشتی های آمریکایی می‌شویم.»

آقای لیک در فراز مهمی از مقاله خود نوشته است: «تبریک گفتن غربی‌ها برای یک انتخابات جعلی تنها به نظامی که در آن انتخابات واقعی امکان پذیر نیست مشروعیت می‌بخشد.»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©