معرفی میوه‌های مشهور ایرانی در لس‌آنجلس
به روز شده در      چهارشنبه 10 خرداد 1396     -   Wednesday May 31 2017

سالهاست که در کلانشهر لس‌آنجلس، فرهنگ‌ها و اقوام مختلف در هم آمیخته‌اند و در کنار یکدیگر مجموعه‌ای کم‌نظیر از جمعیت مهاجران را بوجود آورده‌اند. هر کدام از این جوامع کوچک و بزرگ که تشکیل‌دهنده جامعه کلان لس‌آنجلس هستند، بخشی از فرهنگ خود را نیز به این کلانشهر تزریق کرده‌اند؛ یکی از جنبه‌های این فرهنگ‌ها، متدهای تغذیه‌ای و خوراک‌های بومی آنهاست که باعث تنوع جالبی در مواد غذایی موجود در لس‌آنجلس شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
ترجمه - امیر رنجبر:
ایرانیان یکی از اقوامی هستند که همراه خود برخی از مواد غذایی بومی ایران را به اینجا آورده‌اند و در کنار غذاهای سنتی میهن‌مان، آنها را به مردم لس-آنجلس عرضه می‌کنند. 
روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز در مطلبی جالب درباره میوه‌های فصل تابستان به خوانندگان خود، به معرفی خیار پرداخته که در این میان «خیار پارسی» یا همان خیار ایرانی را به‌عنوان یکی از گونه‌های مرغوب این گیاه بر شمرده است. در این یادداشت می‌خوانیم:
خیار عضوی از خانواده کدو است با پوستی ضخیم و تیره رنگ که در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود. از گونه‌های خیار محلی با پوسته سفت و بافت زبر تا خیارهای ریز پارسی که پوستی صاف دارد و نسخه‌ای کوچک از خیار انگلیسی بدون تخم است. روش استفاده از خیار به شکل خام و برش خورده در سالاد و ترشی‌هاست. این میوه در دسر و بستنی‌ها نیز استفاده می‌شود؛ البته نویسنده مقاله لس‌آنجلس‌تایمز احتمالا از یکی از بهترین پیش‌غذاهای ایرانی یعنی «ماست و خیار» بی‌اطلاع بوده است.
از دیگر میوه‌، سبزی و سایر فرآورده‌های خوراکی گیاهی بومی کشورمان که معمولا با نام پارسی یا ایرانی در سوپرمارکت‌های لس‌آنجلس دیده می‌شود، می-توان از لیموترش شیرازی، لیمو شیرین، کاهو، زرشک، زعفران، پسته، ادویه و ...، نام برد که در بین غیرایرانی‌ها نیز هواداران خاص خود را دارد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©