طرح تحقیق کنگره آمریکا از رابطه پرزیدنت اوباما و لابی جمهوری اسلامی کلید خورد
به روز شده در      یکشنبه 21 خرداد 1396     -   Sunday June 11 2017

در حالی‌که خبر تحقیقات کنگره و سنای آمریکا درباره ارتباط به قدرت رسیدن رییس‌جمهور دانلد ترامپ و روسیه و نیز نقش «جیمز کومی» رییس سابق اف‌بی‌آی در این زمینه در صدر اخبار قرار دارد، جمعی از نمایندگان جمهوری‌خواه دو مجلس قصد دارند تا پروژه تحقیق و تفحص در مورد رابطه باراک اوباما رییس‌جمهور سابق آمریکا و همکارانش، با نقض اجرای قانون جلوگیری از حمایت مالی جمهوری اسلامی ایران از تروریسم را کلید بزنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

روز پنجشنبه هشتم جون 2017 ، توجه افکار عمومی به سوی جلسه شهادت جیمز کومی رییس سابق اف‌بی‌آی (که توسط دونالد ترامپ اخراج شد) در مجلس معطوف بود و حتی بسیاری از اعضای حزب دموکرات امیدوار بودند که در پایان این جلسه، بهانه لازم برای استیضاح احتمالی رییس‌جمهور ترامپ بدست آید.

اما در همان روز پنجشنبه جلسه استماع دیگری در مجلس بر پا شد که اخبار آن به مراتب مهم‌تر و تکان‌دهنده‌تر از سخنان جیمز کومی بود؛ پرزیدنت باراک اوباما و دولتش متهم شده‌اند که با انحلال واحدهای امنیت ملی که در اصل مشغول بررسی و ردیابی شبکه تامین مالی بودجه تروریسم حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده، قانون را نقض کرده‌‌اند.

شخص باراک اوباما، «والری جرت» مشاور ارشد رییس‌جمهور سابق (که متولد شهر شیراز در ایران است)، «سوزان رایس» و تنی چند دیگر از اعضای تیم همکاران اوباما در دولت فدرال متهم هستند که با اجرای سیاست انحلال آگاه و سیستماتیک واحدهای اجرایی قانون وی‍ژه مبارزه با تامین بودجه تروریسم حکومت‌های ایران، سوریه و ونزوئلا از تحقیقات درباره شبکه تامین مالی فعالیت‌های تروریستی این کشورها جلوگیری کرده‌اند. اوباما و «جان کری» وزیر امور خارجه وقت آمریکا نگران بودند تا با به ثمر رسیدن تحقیقات واحدهای امنیتی مبارزه با تامین مالی تروریست‌ها، مذاکرات معامله هسته‌ای با جمهوری اسلامی به خطر بیافتد.

به گزارش خبرگزاری CFP کانادا، روز پنجشنبه هشتم ژوئن گذشته در جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره ایالات متحده درباره اتهامات دولت اوباما، دو شاهد کلیدی احضار شده بودند که به ترتیب «دیوید اشر» و «جان الن» نام داشتند که اولی برای ارتش آمریکا و دومی در وزارت‌خانه‌های خارجه و دفاع کار می‌کردند؛ این دو نفر ادعا کردند که دولت باراک اوباما آگاهانه از اجرای چند قانون مربوط به جلوگیری از عملیات تامین مالی تروریسم توسط جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان و ونزوئلا در طول مذاکرات هسته‌ای، ممانعت بعمل آورده است.

نکته دیگری که در تحقیقات مجلس درباره اتهامات دولت باراک اوباما در ارتباط با جمهوری اسلامی مد نظر نمایندگان قرار گرفته است، مبادله بحث برانگیز زندانیان با ایران و پرداخت بیش از یک میلیارد دلار پول به رژیم تهران در سال گذشته است.

دادن اطلاعات ناقص توسط دولت اوباما درباره معامله هسته‌ای به مجلس و حتی محرمانه ماندن بخش‌هایی از توافقنامه هسته‌ای بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران از دیگر مواردی است که نمایندگان جمهوری‌خواه را بر آن داشته تا پروژه تحقیق و تفحص در مورد رابطه باراک اوباما رییس‌جمهور سابق آمریکا و همکارانش را با نقض اجرای قانون جلوگیری از حمایت مالی جمهوری اسلامی ایران از تروریسم را کلید بزنند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©