رابطه ایرانی روی پرده سینماهای آمریکا
به روز شده در      چهارشنبه 28 تیر 1396     -   Wednesday July 19 2017

رابطه ایرانی یا The Persian Connection نام درام سینمایی یک ساعت و چهل و دو دقیقه‌ای است که توسط کمپانی فیلمسازی کالیفرنیایی «ساموئل گلدوین» به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی با زیرنویس انگلیسی تهیه شده است و روزنامه لس‌آنجلس تایمز نقد کوتاهی بر آن نگاشته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
بهروز (با نقش‌آفرینی رضا سیکسو صفایی) سربازی است که در دهه 1980 در میان جنگ ایران و عراق در جبهه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و پس از جان سالم به در بردن از میدان نبرد به آمریکا مهاجرت و در لس‌آنجلس پناه می‌گیرد و زیر پوست این کلانشهر در دنیای زیرزمینی ایرانی‌تبارهای خلافکار گرفتار می‌شود. چندی بعد، بهروز بالاخره از شر رییس بی‌رحم باند تبهکار که ارباب سیروس (با بازی پرویز صیاد) نام دارد، راحت می‌شود و بعنوان یک کارشناس فروش موفق املاک و مستغلات شروع به کار می‌کند اما پیش از این بهروز توسط ارباب سیروس به مواد مخدر معتاد شده است. 
مشکلات بهروز از آنجا آغاز می‌شود که مواد مخدر انبار شده توسط ارباب سیروس ناپدید می‌شود و به این ترتیب هدف دشمنی ارباب سیروس و معاونش، فرید (دومینیک رینز)، قرار می‌گیرد. همچنین زن روسی (هلنا متسن) که عاشق بهروز است و پسر جوانش و نیز پدر آن پسر هم در معرض خطر قرار می‌گیرند.
بهروز که برای نجات خود و نزدیکانش در تلاش برای یافتن مواد مخدر گم شده سیروس و فرید است، در تیررس یک باند گنگستر روس به رهبری یک صاحب فاحشه‌خانه قرار می‌گیرد و در عمق یک ماجرای جنایی تمام عیار گرفتار می‌شود و ...
از نظر منتقد سینمایی روزنامه لس‌آنجلس تایمز (گری گلدستاین)، ارتباط بر قرار کردن بیننده با شخصیت کاراکترهای فیلم سینمایی رابطه ایرانی (فارسی) با توجه به آسیب‌هایی که دیده‌اند و خوی خودخواهانه‌شان بسیار سخت است. «دنیل وای لی گرو» نویسنده و کارگردان این درام سینمایی با شیوه شفاف، نوآورانه و موثر فیلمسازی خود بر تماشاگر تاثیرگذار است اما در عمق و محتوای داستان فیلم موفقیت چندانی ندارد. فیلم سینمایی رابطه ایرانی دنیل گرو، ما را در یک دنیای مملو از خشونت، سکس و روابط روان‌پریشانه و تحریک‌آمیز قرار می‌دهد اما فقط در یک ارتباط سطحی و نه عاطفی.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©