ضرب سکه یادبود شادروان حبیب القانیان
به روز شده در      شنبه 31 تیر 1396     -   Saturday July 22 2017

به مناسبت سی و هشتمین سالگرد اعدام «حبیب القانیان» کارآفرین و صنعتگر برجسته یهودی ایرانی (بنیانگذار صنعت پلاستیک در ایران و ساختمان مشهور پلاسکو در تهران) توسط حکومت جمهوری اسلامی، فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی سکه‌های نقره یادبودی با تصویر آن شادروان و نشان فدراسیون تهیه کرده است که درآمد فروش آن برای اهداف خیریه در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
IAJF (فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی) با اشاره به وقایع پس از انقلاب و محجوریت رفته بر جامعه یهودی ایرانی، حبیب القانیان را رهبری بر‌می‌شمرد که به عنوان یک بشردوست استثنایی، زندگی خود را از دست داد و برای ایمان وعشق به خاک و مردم ایران و سرزمین مقدس اسراییل جان خود را تقدیم کرد و می‌نویسد:
« این تراژدی، قلب و روح ما را آزرده کرد و به خاطر یاد، رهبری، بینش و عزت نفس به او احترام می‌گذاریم و پانزدهم اکتبر 2017 گرد هم خواهیم آمد تا یادش را گرامی بداریم و خاطره وی را همچون میراثی برای نسل های آینده به جای بگذاریم.»
در این اطلاعیه همچنین آمده که فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی، تعداد محدودی سکه های نقره یادبود حبیب القانیان را تهیه کرده است که مزین به تصویر ایشان و نشان IAJF است.
شایان ذکر است بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده این سکه‌های ارزشمند و ماندگار دو اونس وزن دارد و با قیمت پایه 260 دلار در مراسم 15 اکتبر 2017 در اختیارعلاقمندان قرار خواهد گرفت.
فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی عواید حاصل از فروش این سکه‌های یادمان را به صندوق اضطراری کمک به نیازمندان جامعه واریز خواهد کرد.
شادروان القانیان جدای از اهمیتی که در جامعه یهودی ایران داشت، در بین غیر یهودیان ایرانی نیز به دلیل فعالیت‌های ارزشمندش شناخته شده و محبوب بوده و هست.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©