سرمایه گذاری بزرگ انوشه انصاری در سیلیکون ولی
به روز شده در      جمعه 6 مرداد 1396     -   Friday July 28 2017

کمپانی متعلق به انوشه انصاری، نخستین زن مسافر فضایی خصوصی جهان، طی یک معامله بزرگ، شرکتی را در سیلیکون ولی خریداری کرد. به این ترتیب به مجموعه چهره های شناخته شده صنعت فن آوری اطلاعات در آمریکا یک ایرانی تبار دیگر اضافه شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

کمپانی Prodea Systems متعلق به خانم انصاری با سرمایه­ گذاری در بخش IT (فناوری اطلاعات) و خرید شرکت Arrayent مستقر در سیلیکون ولی، اهداف بلند پروازانه ­ای را دنبال می کند.

به گزارش دالاس­ نیوز، شرکت Prodea Systems مستقر در شهر ریچاردسون (شمال خاوری تگزاس) طی معامله ­ای که مبلغ و جزییات آن هنوز فاش نشده است، کمپانی Arrayent را خریداری کرده است. هر دو شرکت در زمینه ارتباطات و اتصال دستگاه­ ها به شبکه جهانی اینترنت با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم، فعالیت می­ کنند. این معامله، جدیدترین حرکت خانم انوشه انصاری است که در سال 2006 با سفر به ایستگاه فضایی بین­المللی، موفق شد تا نخستین زن مسافر خصوصی فضانورد جهان باشد.

انوشه انصاری طی مصاحبه ­ای که اخیرا با شبکه تلویزیونی NBC داشته است، درباره آن مسافرت فضایی گفت: «در آنجا (فضا) شما احساس کوچکی کرده و هنگامی که به کره زمین نگاه می­ کنید، آن را کوچک می­ بینید و همه چیز کوچکتر دیده می شود حتی مشکلات و آنگاه است که احساس قدرت کرده و فکر می­ کنید هیچ چیز غیرممکنی برای شما وجود ندارد.»

خانم انصاری به عنوان مدیرعامل شرکت Prodea Systems با چالش­ های زیادی روبرو بوده است بویژه در زمانی که در یکی از فقیرترین مناطق هندوستان پروژه ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات را انجام می ­دادند. آنها صفحات تلویزیون­ های معمولی مردم را به اسکرین­ های هوشمندی تبدیل می کردند تا در همه زمینه­ های آموزش و پرورش، بهداشت و خدمات بانکی قابل استفاده باشد. الحاق کمپانی Arrayent در سیلیکون ولی به شرکت کنونی انوشه انصاری در راستای توسعه و گسترش امکانات مشابه در همه نقاط دنیاست.

انوشه انصاری همچنین نقش بسیار مهمی در بخش خصوصی سازی صنعت فضانوردی ایالات متحده آمریکا بازی کرده است؛ خانم انصاری و خانواده ­اش با در نظر گرفتن جایزه ده میلیون دلاری با نام Ansari X-Prize برای نخستین تیم خصوصی فضایی که بتواند دو بار در دوهفته به فضا سفر کنند، پیشگام پیشرفت و توسعه صنعت فضایی خصوصی مانند کمپانی­ های SpaceX و Blue Origin شدند. جایزه Ansari X-Prize به «برت روتان» و سفینه Spaceship One رسید. انوشه انصاری درباره این جایزه گفت: «ما با یک جایزه چند میلیون دلاری، سرمایه­ گذاری کردیم که اکنون یک صنعت یکصد میلیارد دلاری ایجاد شده است.»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©