آمازون به نقض تحریم ها علیه جمهوری اسلامی متهم شده است
به روز شده در      دوشنبه 9 مرداد 1396     -   Monday July 31 2017

وبگاه مشهور خرید و فروش آنلاین آمازون به دلیل آنچه احتمال نقض تحریم­ های جمهوری اسلامی ایران نامیده شده، تحت تحقیق و بازرسی دولت فدرال آمریکا قرار گرفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به دنبال تحقیقات دولت فدرال مبنی بر احتمال نقض تحریم­ های جمهوری اسلامی، وبگاه معروف Amazon پذیرفته است، به حداقل یک نفر که در فهرست اشخاص مرتبط با فعالیت­ های تروریستی حکومت جمهوری اسلامی قرار دارد، کالا به فروش رسانده است. 

به دنبال انتشار گزارش گردش مالی سه ماهه اخیر کمپانی مارکتینگ آنلاین آمازون، فروشی به مبلغ سیصد دلار به شخصی که تحت فرمان دولتی شماره 13224 (تحریم افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با فعالیت­های تروریستی حکومت جمهوری اسلامی) قرار داشته، انجام داده است. یک گزارش بازرسی فدرال نیز نشان می ­دهد، آمازون فروش کالای دیگری به ارزش یک­ هزار و سیصد دلار به فردی که نامش در فهرست سیاه تحریم­ های دولت ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی قرار داشته، انجام داده است ولی مشخص نشده که فرد مورد نظر همان مشتری نخستین بوده یا شخص دیگری است.

به گزارش لس­ آنجلس تایمز، شرکت آمازون به درخواست این نشریه برای پاسخگویی در ارتباط با این پرونده، جوابی نداده است.

یک منبع نزدیک به کمپانی آمازون فاش کرد که در بازه زمانی ژانویه 2012 تا جون 2017، آمازون محصولات مصرفی به ارزش 24700 دلار به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشوری نامعلوم و نیز در حدود 8100 دلار کالا به افرادی که احتمالا با پنج سفارتخانه حکومت اسلامی در ارتباط بوده­ اند، فروخته است. همچنین آمازون متهم است، کالاهایی به مبلغ 600 دلار به اشخاصی فروخته که با سه نهاد وابسته به حکومت جمهوری اسلامی مرتبط بوده ­اند.

گزارش دیگری درباره نقض تحریم­ های جمهوری اسلامی ایران توسط آمازون اشاره می­ کند، در ماه­ های فوریه و آوریل سال جاری شش­ هزار دلار کالا به شش سفارتخانه حکومت اسلامی فروخته شده است و نیز بین سال­های 2012 تا 2016 حدود 2400 دلار اجناس به شرکت­ های متعلق به جمهوری اسلامی به فروش رسیده است.

کمپانی آمازون در واکنش به این گزارش­ ها اعلام کرد، کالاهای اشاره شده در این پرونده شامل کتاب و رسانه­های دیگر، پوشاک، لوازم خانگی و آشپزخانه، طلا و جواهر، لوازم اداری، اسباب بازی، محصولات آرایشی - بهداشتی، ابزار کشاورزی، لوازم یدکی خودرو و ابزار موسیقی بوده است. این شرکت اعلام کرد، قادر به محاسبه دقیق سود حاصل از این معاملات نیست. با این حال آمازون مدعی شد، دیگر با مشتریان مشکل­ ساز مرتبط با جمهوری اسلامی ایران بیزنس نخواهد کرد. این شرکت اعلام کرد: «ما قصد نداریم در آینده، فروش به این حساب­ های کاربری را ادامه دهیم.»      

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©