کشف جسد حلق آویز شده یک پناهجوی ایرانی در مانوس
به روز شده در      دوشنبه 16 مرداد 1396     -   Monday August 7 2017

مقام های استرالیا از مرگ یک پناهجوی ایرانی ساکن جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو خبر می دهند. به گفته پلیس پاپوآ گینه نو شواهد نشان می دهد «حامد شمشیری پور»، پناهجوی ۲۸ ساله ایرانی خودکشی کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

کمیسیونر پلیس پاپوآ گینه نو به خبرنگاران گفته جسد به دار آویخته شده حامد شمشیری پور در نزدیکی مدرسه ای در لورنگائو در جزیره مانوس توسط دانش آموزان یافت شده است. با این حال، برخی افراد دیگر که در بازداشتگاه پناهجویان مانوس ساکن هستند، ضمن رد موضوع خودکشی او، می گویند کشته شده است.

استرالیا از دو سال پیش برای مقابله با مهاجرت غیر قانونی افرادی که با قایق به سمت این کشور می روند را در پناهگاه هایی در جزیر مانوس متعلق به گینه نو در اقیانوس آرام نگه می دارد و مسئولیت اداره این پناهگاهها بر عهده استرالیا است.

بهروز بوچانی، یک پناهجوی ایرانی که از سال ۲۰۱۳ میلادی در جزیره مانوس اقامت دارد، به خبرنگاران گفته شمشیری پور از مدت ها پیش از بیماری روانی رنج می برد و در روزهای اخیر هم اقدام به خودکشی کرده بود. به گفته بوچانی، مقام های مهاجرت استرالیا پیشتر درخواست نزدیک به ۱۰۰ پناهجو برای رسیدگی به وضعیت شمشیری پور را بی پاسخ گذاشتند.

بوچانی می گوید استرالیا مسئول مرگ حامد شمشیری پور است چون بیش از سه سال است او را در مانوس زندانی کرده، به زور به مرکز ترانزیت برده و هیچ اقدامی برای مداوای او انجام نداده است. به گفته بوچانی صدها تن از پناهجویان در مانوس دچار بیماری های فیزیکی و ناراحتی روانی هستند و دولت استرالیا اهمیت نمی دهد.

بیش از دو هزار پناهجو در پاپوآ گینه نو و نارائو سکونت دارند که سرنوشتشان به چالشی برای دولت استرالیا که از پذیرش پناهجویانی که تلاش می کنند از راه دریا خود را به مرزهای آن کشور برسانند، تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©