هشدار جدی دولت آمریکا به شهروندان این کشور برای سفر به ایران
به روز شده در      چهارشنبه 25 مرداد 1396     -   Wednesday August 16 2017

دولت فدرال ایالات متحده به شهروندان آمریکایی از جمله شهروندان ایرانی‌آمریکایی هشدار داده است که در صورت سفر به ایران در معرض خطر بازداشت هستند. این شدید ترین هشداری است که سال‌های گذشته درباره خطرات سفر به ایران صادر شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه 15 آگوست 2017 در واشنگتن‌دی‌سی، منتشر شد: "شهروندان آمریکا باید با دقت زیاد مخاطرات را بررسی کنند و به تاخیر انداختن برنامه سفر خود به ایران را مد نظر قرار دهند."

این بیانیه لحنی هشدار آمیز تر مسبت به گذشته دارد در ادامه می افزاید: "شهروندان آمریکا که مقیم ایران هستند باید به دقت گزارش رسانه‌ها را دنبال کنند، شرایط محلی را زیر نظر داشته باشند و مخاطره باقی ماندن در کشور را مورد بازبینی قرار دهند."

همچنین وزارت امور خارجه ایالات متحده در بیانیه خود به سابقه حکومت ایران در بازداشت ناعادلانه تعدادی از شهروندان آمریکایی اشاره کرده‌است. همچنین بر اساس این بیانیه عدم وجود روابط کنسولی دلیلی برای ناتوانی دولت فدرال برای دفاع از شهروندانش در ایران عنوان شده است.

با این حال کارشناسان استمرار تنش در روابط تهران-واشنگتن و احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله درگیری نظامی در خلیج فارس را از اصلی‌ترین دلایل شدت لحن وزارت خارجه در بیانیه اخیر عنوان می‌کنند.

از سوی دیگر این بیانیه در حالی صادر می شود که تنها 24 ساعت پیش از آن مقامات رژیم اسلامی در ایران تهدید به خروج از برجام کرده‌اند. موضوعی که نماینده آمریکا در سازمان ملل آن را تلاش ایران برای به گروگان گرفتن امنیت جهانی از طریق تهدید به آغاز دوباره فعالیت های هسته ای قلمداد کرده است.

رژیم اسلامی ایران، به دلیل گروگان گیری کارکنان سفارت آمریکا در سال 1979 و همچنین بازداشت متعدد شهروندان دو تابعیتی در دو دهه گذشته و تلاش برای باج خواهی در ازای آزادی آنان، به داشتن رویه گروگان گیری در سطح جهانی متهم است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©