دکتر علی مصباح شیمی‌دان برتر آمریکا شد
به روز شده در      چهارشنبه 25 مرداد 1396     -   Wednesday August 16 2017

دکتر علی مصباح، دانشمند ایرانی‌آمریکایی مقیم شمال کالیفرنیا و استاد مهندسی شیمی و زیست‌مولکولی دانشگاه برکلی به عنوان یکی از برندگان جایزه «۳۵ دانشمند برتر زیر ۳۵ سال» انجمن مهندسان شیمی ایالات متحده آمریکا معرفی شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در بیانیه انجمن مهندسان شیمی آمریکا(AIChE) برای معرفی برندگان امسال، اشاره شده که دکتر مصباح و دیگر برندگان این عنوان به دلیل «مشارکت عمیقی که در پیشبرد حرفه مهندسی شیمی» داشته‌اند، شایسته دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۷ شده‌اند.
در این بیانیه آمده است: «این جایزه برای تقدیر از موفقیت‌های جوانترین اعضای انجمن مهندسان شیمی و برای تبلیغ دستاوردهای این نسل که چهره حرفه مهندسی شیمی را متحول می‌کنند، طراحی شده است. برندگان این عنوان، سرمشقی برای بهترین دستاوردهایی هستند که مهندسان شیمی جوان می‌توانند در ابتدای زندگی حرفه‌ای خود به آن نائل آیند.»
دکتر مصباح در مصاحبه با مجله انجمن مهندسان شیمی آمریکا تاکید کرده که می‌خواهد با پژوهش خود، در جامعه اثرگذاری کند. او به علاقه و اشتیاق زیاد برای دانشجویان و پژوهشگران زیر نظر خود اشاره کرده است.
 
جایزه دکتر مصباح و بقیه برندگان AIChE’s 35 under 35 در کنگره سالانه مهندسان شیمی در شهر مینیاپولیس(ایالت مینه‌سوتا) در پاییز سال جاری طی مراسم ویژه‌ای اهدا خواهد شد.
علی مصباح متولد 1983، دانش آموخته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی از دانشکده فنی دانشگاه تهران، مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه صنعتی دلفت در هلند و دوره پست دکتری در دانشگاه MIT است.
زمینه پژوهش دکتر مصباح سیستم و کنترل فرایندهای شیمیایی و زیستی است. دکتر مصباح در حال توسعه ابزارهای محاسباتی پیشرفته‎ای برای تحلیل سیستم‌ها و کنترل پیشرفته بر فرایندهای نوین شیمیایی و زیستی است.
او در حال حاضر استادیار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و رییس آزمایشگاه پروسس سیستمز و کنترل این دانشگاه است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©