اعتراض گسترده ایرانیان آمریکا به حضور حسن روحانی در نیویورک
به روز شده در      چهارشنبه 29 شهریور 1396     -   Wednesday September 20 2017

گروه بزرگی از ایرانیان از طیف های مختلف سیاسی و کوشندگان حقوق بشری، همزمان با سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در محدوده UN Plaza مقابل مقر این سازمان در خیابان 42 نیویورک گردهم آمدند به سیاست‌های رژیم اسلامی اعتراض کردند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در تظاهرات بزرگ ایرانیان در منهتن نیویورک که به گفته شاهدان عینی بیش از یک هزار نفر در آن مشارکت داشتند، گروه‌های متنوع سیاسی از جمله هواداران مجاهدین خلق، طرفداران سامانه پادشاهی، نمایندگانی از احزاب کارگری، اعضای جنبش عیاران معیشت، هواداران محمدعلی طاهری و گروه‌های مدافع حقوق بشر در ایران شرکت داشتند.
تظاهرات بزرگ ایرانیان در نیویورک راس ساعت 10:30 بامداد روز چهارشنبه  آغاز و تاعصر ادامه داشت.
در مراسم اعتراضی روز چهارشنبه علاوه بر حضور ایرانیان ساکن نیویورک، گروه‌هایی از معترضان نیز از دیگر نقاط آمریکا یا کانادا به نیویورک سفر کرده بودند.
حضور چشمگیر شهروندان ایرانی معترض که از واشنگتن‌دی‌سی به نیویورک آمده بودند و همچنین تنی چند از چهره‌های سرشناس جامعه ایرانی که از لس‌آنجلس راهی نیویورک شده بودند، بیشتر چشم‌نواز بود.
یکی دیگر از گروه هایی که برای شرکت در تظاهرات امسال مسیری طولانی را سپری کرده بودند، هواداران محمدعلی طاهری به سرپرستی خواهر این زندانی سیاسی بودند که مسیر 500 مایلی(800 کلیومتری) تورنتو تا نیویورک را با اتوبوس و تحت عنوان کاروان «عشق و معرفت» طی نموده و خواستار آزادی زندانیان عقیدتی و توجه جهانیان به نفض حقوق بشر در ایران شدند.
گروهی از کنشگران مدنی و آزادی‌های مذهبی نیز که از پنسیلوانیا به نیویورک آمده بودند با بنرهایی در حالی خواستار توجه جامعه جهانی به نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران شدند که حسن روحانی برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی با اشاره به غیر مستقیم به کوروش بزرگ و فتح بابل، می‌کوشید اعتبار روش و منش آن چهره دادگر باستانی را به نفع خود مصادره کند. در حالی که تنها چند روز پیش از سخنرانی او 120 بهایی از ادامه تحصیل در ایران بازماندند.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©