محکومیت نقض حقوق دو آمریکایی ایرانی‌تبار زندانی در جمهوری اسلامی
به روز شده در      جمعه 7 مهر 1396     -   Friday September 29 2017

یک گروه مستقل حقوق بشری سازمان ملل متحد، حکومت جمهوری اسلامی را به نقض حقوق دو تبعه ایرانی آمریکایی زندانی در ایران متهم کرد و خواستار آزادی فوری آنان شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
«سیامک» و «باقر نمازی» دو فعال اقتصادی آمریکایی ایرانی‌تبار که در اکتبر 2015 توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در ایران دستگیر شدند توسط دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم (ایالات متحده) به ده سال زندان محکوم شدند. 
به گزارش وبگاه خبری foreignpolicy.com، یک گروه کاری حقوق بشری مستقل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه 18 سپتامبر، با انتشار بیانیه‌ای رسمی درباره دستگیری خودسرانه، محاکمه ناعادلانه و نقض حقوق سیامک نمازی و پدر هشتاد و یکساله‌اش باقر نمازی، این بی‌عدالتی را محکوم کرده و خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنان شده است. در این حکم تصریح شده، زندانی شدن آقایان نمازی نقض موازین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بوده است.
بر اساس تحقیقات این گروه حقوق بشری سازمان ملل، سیامک نمازی فعال اقتصادی در زمینه صنعت نفت در مدت زمان بازداشت و زندان در سلول انفرادی و در شرایط بسیار ناگواری نگهداری شده است و تحت فشار بازجویی‌های طولانی مدت توسط ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته است و پدرش آقای باقر نمازی که در گذشته یکی از اعضای کمیسیون کودکان سازمان ملل (یونیسف) بوده نیز دارای ناراحتی قلبی است و برای حفظ سلامتی‌اش نگرانی‌های جدی وجود دارد.
بیانیه این کارگروه حقوق بشری سازمان ملل درست چند روز پیش از ورود حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار رسمی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده در چارچوب مذاکرات برجام (معامله هسته‌ای جمهوری اسلامی و قدرت‌های بزرگ جهانی) منتشر شده است. 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©