انتخاب یک فیلم ساز ایرانی در هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو
به روز شده در      یکشنبه 9 مهر 1396     -   Sunday October 1 2017

«رضا میرکریمی» کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی‌تبار در هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در که از 25 اکتبر 2017 در ژاپن، برگزار‌ می‌شود، حاضر خواهد بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گزارش وبگاه خبررسانی pagesix، این نویسنده و کارگردان ایرانی‌تبار، به «تامی لی جونز» بازیگر کهنه کار آمریکایی، «مارتین پروست» کارگردان بلژیکی، «ماساتوشی ناگاسه» بازیگر ژاپنی و «ویکی ژائو وی» هنرپیشه و کارگردان چینی در هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در ژاپن خواهد پیوست.
رضامیرکریمی، زاده سال 1345 در زنجان و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشکنده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. میرکریمی که فعالیت‌های سینمایی خود را از سال ۱۳۶۶ با ساخت فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری  آغاز کرد، در سال 1378 نخستین فیلم بلند سینمایی خود را با نام کودک و سرباز جلوی دوربین برد. دومین اثر بلند سینمایی رضا میرکریمی به نام زیر نور ماه (1379) با موفقیت بین‌المللی همراه بود و برای وی جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو را به ارمغان آورد. فیلم سینمایی امروز ساخته رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در جشنواره اسکار 2015 بود و دو سال پیش فیلم «دختر»، آخرین اثر میرکریمی بوده است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©