کتاب مصور افشین شهیدی منتشر شد:«پرینس»، نمای خصوصی
به روز شده در      دوشنبه 15 آبان 1396     -   Monday November 6 2017

عکاس خصوصی، یکی از دوستان صمیمی و از معدود کسانی که به خلوت پرینس خواننده مشهور آمریکایی راه داشت، افشین شهیدی، عکاس و فیلمبردار ایرانی‌آمریکایی است که به تازگی کتابی با ده‌ها عکس تا کنون دیده نشده از زندگی پرینس را منتشر کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
در ۲۱ اپریل ۲۰۱۶ «پرینس» پاپ استار و خواننده مشهور آمریکایی در سن ۵۷ سالگی درگذشت. عکاس و فیلمبردار شخصی پرینس که بیست سال با وی همکاری می کرد، یک هنرمند ایرانی آمریکایی بود.
در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷ کتاب «پرینس: نمای خصوصی» درباره زندگینامه پرینس به قلم «افشین شهیدی» منتشر شد. در هفته‌ای که گذشت، نشریه نیویورک تایمز مطلبی با عنوان «یک کتاب مصور از مردی که ۲۰ سال از پرینس عکس گرفت» منتشر کرد که درباره «افشین شهیدی» هنرمند عکاس و فیلمبردار ایرانی آمریکایی است که نزدیک به ۲۰ سال در کنار پرینس از لحظات کار و زندگی وی عکس و فیلم تهیه کرد و به تازگی کتاب مصوری در مورد زندگی پرینس به چاپ رسانده است. کتاب پرینس: نمای خصوصی در فهرست منتقدان کتاب در رتبه چهاردهم قرار دارد و یک دهه زندگی حرفه ای و شخصی پرینس را از دید دوربین شهیدی برای مخاطبان به تصویر می کشد. 
افشین شهیدی در سن ۸ سالگی همراه با خانواده به ایالات متحده مهاجرت و در دهه ۱۹۸۰ در مینیاپولیس رشد کرد. او درباره خود می گوید: «هنگامی که به آمریکا آمدم به عنوان یک پسربچه ایرانی تازه وارد تلاش می کردم تا جایگاه خود را پیدا کنم و در همین سال های نوجوانی بود که من موسیقی پرینس را کشف کردم.» پرینس هم از شمال مینیاپولیس ایالت مینه سوتا بود و برای نخستین بار افشین شهیدی جوان که در یک پروژه ساخت موزیک ویدیوی پرینس شرکت داشت با پاپ استار مشهور آشنا شد و خیلی زود نظر وی را به خود جلب و به عکاس شخصی پرینس مبدل شد تا آنجا که حتی عکس گذرنامه او را نیز تهیه کرد.
معلوم نیست که چرا رابطه کاری افشین شهیدی و پرینس در سال ۲۰۱۱ یعنی پنج سال پیش از مرگ او به پایان رسید اما رفاقت این دو نفر تا آخر زندگی پرینس ادامه داشت و شهیدی همیشه خود را در کنار پرینس و یکی از هواداران وی می داند. دختر افشین شهیدی، یارا شهیدی، نیز یک هنرمند و بازیگر مجموعه تلویزیونی Black-ish است. 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©