درخواست برنی سندرز از ترامپ: به کمک ایران بشتابید
به روز شده در      سه شنبه 23 آبان 1396     -   Tuesday November 14 2017

«برنی ساندرز» سناتور مستقل ایالت ورمانت در شمال خاوری ایالات متحده آمریکا طی درخواستی از رییس جمهور دانلد ترامپ خواسته است تا به کمک مردم زلزله زده ایران بشتابد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

«برنی ساندرز» کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا که در کارزار انتخابات داخلی حزب دموکرات رقیب «هیلاری کلینتون» بود، از دولت پرزیدنت ترامپ خواسته است تا برخلاف سیاست سختگیرانه اش در برابر جمهوری اسلامی ایران، به مردم آسیب دیده از زمین لرزه اخیر ایران کمک کند.

به گزارش شبکه خبری CNN، پس از زلزله مهیب روز یکشنبه گذشته در باختر ایران (استان کرمانشاهان) به بزرگی 7.3 در مقیاس ریشتر که به کشته شدن دست کم 450 نفر (تاکنون) و برجای گذاشتن هزاران زخمی انجامید، برنی ساندرز سناتور مشهور ایالت ورمانت روز دوشنبه سیزدهم نوامبر درباره این حادثه دلخراش در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «ویرانی حاصل از زمین لرزه شب گذشته در ایران دهشتناک است. من به قربانیان این حادثه دلخراش می اندیشم و امیدوارم عزیزان آنها و مردم آسیب دیده بتوانند آثار این فاجعه را تحمل کرده و از آن گذر کنند. من امیدوارم و انتظار دارم تا ایالات متحده برای یاری رساندن به مصیبت زدگان این زلزله تلاش کند همانگونه که در حوادث مشابه در سال های ۲۰۰۳ (زلزله بم با بیش از سی هزار کشته) و ۲۰۱۲ (زلزله اهر و ورزقان با بیش از ۳۰۶ نفر کشته) برای کمک به مردم ایران عمل کردیم. این امر می تواند یک رویکرد مثبت در جهت گسترش دوستی بین ملت ها در زمانی باشد که تنش بین دو کشور افزایش یافته است.»

سناتور برنی ساندرز یکی از منتقدان سرسخت سیاست‌های پرزیدنت دانلد ترامپ در برابر جمهوری اسلامی و مدافع معامله هسته‌ای با این رژیم (برجام) است. او پیش‌تر از رییس‌جمهور و نمایندگان کنگره خواسته بود تا معامله اتمی با جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

شایان ذکر است وزارت‌خارجه ایالات متحده نخستین نهاد دولتی آمریکا بود که بلافاصله به وقوع زلزله در غرب ایران واکنش نشان داده و از آمادگی این کشور برای اعزام کمک‌های امدادی به مکنطقه خبر داد. پیشتر و در زمان وقوع زلزله بم نیز دولت پرزیدنت بوش کمک‌های شایانی به آسیب دیدگان از آن حادثه دلخراش ارائه کرده بود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©