قتل یک جوان ایرانی‌امریکایی با شکلیگ گلوله پلیس در ویرجینیا
به روز شده در      چهارشنبه 8 آذر 1396     -   Wednesday November 29 2017

بیژن قیصر جوان 25 ساله ایرانی‌امریکایی که ده روز پیش و پس از فرار از صحنه تصادفی در مک لین ویرجینیا در حومه واشنگتن‌دی‌سی به ظن مسلح بودن، مورد هدف گلوله ماموران پلیس پارک (U.S. Park Police) در این ایالت قرار گرفته بود جان باخت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گزارش واشنگتن پست این حادثه جمعه شب ۱۷ نوامبر و پس از آن روی داد که پلیس پارک که نیروی فدرال محسوب می شود، بعد از چند کیلومتر تعقیب و گریز جیپ اسپورت آقای قیصر، در نهایت به ظن اینکه او مسلح است، به او شلیک کرد. 
پلیس هم  در توضیح حادثه اعلام کرد که افسران پلیس تلاش کردند تا اتومبیل قیصر را به ظن ارتکاب به جرم متوقف نمایند؛ اما او از فرمان ایست سرپیچی کرد و پلیس مجبور به تعقیب او شد.
اما پدر آقای قیصر در بیانیه ای که در اختیار واشنگتن پست قرار داده، گفته است پلیس به سر فرزند او سه گلوله از نزدیک شلیک کرده که همین امر موجب مرگ او بعد از ده روز شد.
یک هفته قبل از انتشار خبر مرگ این جوان 25 ساله ایرانی‌تبار، یک شاهد عینی به واشنگتن پست گفته بود که دیده است: «دو مامور پلیس به سمت جیپ رفتند و از فاصله نزدیک به راننده آن شلیک کردند.» مقام‌های رسمی اما در واکنش به این ادعا توضیح نداده‌اند که چرا ماموران پلیس اقدام به شلیک به راننده خودرو متوقف شده کرده اند.
خانواده قیصر می‌گوید فرزند آنها  اسلحه در ماشینش نداشت و «هیچگونه دلیلی نمی‌تواند این اقدام پلیس‌ها را توجیه کند». گزارش ثانویه پلیس نیز تایید کننده این واقعیت است که مقتول این حادثه هیچ اسلحه‌ای به همراه نداشته است.
شایان ذکر است هنوز جزئیات پرونده، نام افسر یا افسران شلیک کننده و همچنین جزئیات تصادفی که آقای قیصر از آن گریخته آشکار نشده است.
اما مقام‌های فدرال می‌گویند تحقیقات لازم در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©