پایین‌ترین نرخ بیکاری در آمریکا در ۱۷ سال گذشته
به روز شده در      چهارشنبه 20 دی 1396     -   Wednesday January 10 2018

تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
نرخ بیکاری در آمریکا همچنان در پایین ترین سطح ۱۷ سال گذشته قرار دارد.
بر اساس آمار جدید که دومین هفته ژانویه 2018 منتشر شد، در دسامبر گذشته، آخرین ماه سال ۲۰۱۷، صاحبان مشاغل در آمریکا حدود ۱۴۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند.
این تعداد فرصت شغلی ایجاد شده هرچند آمار بالایی به شمار نمی‌رود، اما به اندازه‌ای است که حاکی از آن باشد اقتصاد ایالات متحده، با یک شتاب قوی، وارد سال جدید میلادی شده‌است.
به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت کار آمریکا اعلام کرد که نرخ بیکاری در آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۱۷ برای سومین ماه پیاپی، در محدوده ۴ و یک دهم درصد باقی ماند.
این میزان نرخ بیکاری در آمریکا، پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۰ میلادی به شمار می‌رود.
در طول سال ۲۰۱۷ صاحبان مشاغل در آمریکا حدود ۲ میلیون و یک صد هزار فرصت شغلی ایجاد کردند و نرخ بیکاری را که یک سال قبل از آن ۴ و هفت دهم درصد بود، به ۴ و یک دهم درصد کاهش دادند.
با این حال، آمار نشان می‌دهد که آهنگِ تولید شغل در آمریکا در حال کند شدن است، امری که معمولا وقتی نرخ بیکاری در سطوح بسیار پایینی قرار می‌گیرد و افراد کمتری جویای کار هستند، رخ می‌دهد. دسامبر ۲۰۱۷، هشتاد و هفتمین ماه پیاپی در آمریکا بود که تعداد افراد استخدام شده در مشاغل آمریکایی بیشتر از تعداد افراد اخراج شده بود.
اما دردآور اینکه به رغم نرخ پایین بیکاری در آمریکا و مشکلات شرکت‌های آمریکایی برای استخدام افراد شایسته و واجد شرایط، بهبود چندانی در افزایش سطح درآمد کارگران و کارمندان رخ نداده است. به طور میانگین، در دسامبر سال ۲۰۱۷ به نسبت سال قبل از آن نرخ دستمزد ساعتی ۲ و نیم درصد افزایش یافت که این میزان حدود یک درصد از آنچه باید در یک وضعیت اقتصادی سالم رخ دهد، کمتر بود.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©