تایید بازداشت یک ایرانی دو تابعیتی دیگر بعد از ورود به ایران
به روز شده در      چهارشنبه 18 بهمن 1396     -   Wednesday February 7 2018

برخی منابع حقوق بشری از یک ایرانی دو تابعیتی دیگر نام برده اند که از ۱۴ ماه پیش، در بدو ورود به تهران بازداشت شد و خبر بازداشت او تازه توسط خانواده در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

سایت «کمپین حقوق بشر ایران» خبر داد محمدرضا هاشمی نبی ۵۰ ساله ایرانی مقیم بریتانیا بعد از ۱۳ سال برای دیدن پدر بیمارش به ایران بازگشت اما در فرودگاه بازداشت شد.

«آمنه حیدری» مادر آقای هاشمی نبی تایید کرده که او در سوم دیماه سال گذشته پس از ورود به ایران به همراه، توسط سپاه پاسداران بازداشت شد و از آن زمان در زندان اوین نگهداری می شود.

مادر این ایرانی دو تابعیتی گفته قاضی پرونده فرزندش ابوالقاسم صلواتی است. این قاضی به صدور احکام سنگین برای فعالان سیاسی و مدنی شهرت دارد.

خانم حیدری با بیان اینکه فرزندش از «جانبازان دوران جنگ عراق و ایران است»، گفته او برای دیدن پدرش به کشور بازگشت اما بازداشت شد و دو ماه بعد پدرش به خاطر بیماری سرطان درگذشت.

خانواده وی می گویند او به اقدام علیه امنیت ملی از طرق همکاری با گروه یا جمعیت‌های خارج کشور است. مادر آقای هاشمی نبی می گوید این اتهام را تکذیب می کند.

حکومت جمهوری اسلامی به بازداشت ایرانیان دو تابعیتی شهرت دارد و با توجه به سابقه، برخی می گویند حکومت ایران از این زندانیان برای معامله و فشار به کشورهای غربی استفاده می کند. در سال 2015 زمانی دست کم پنج آمریکایی ایرانی تبار از زندان آزاد شدند که دولت پرزیدنت اوباما پذیرفت میلیون‌ها دلار از دارایی‌های بلوکه شدن ایران را به جمهوری اسلامی پس بدهد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©