پیراهن هفتصدهزار دلاری از ایران می آید
به روز شده در      سه شنبه 28 فروردین 1397     -   Tuesday April 17 2018

پیراهنی از قلمرو پادشاهی کهن ایران به قدمت یکهزارسال بزودی در حراج اشیا عتیقه و تاریخی توسط حراج گزار مشهور آمریکایی به ارزش تقریبی هفتصدهزار دلار به فروش خواهد رسید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بر اساس اخبار منتشر شده توسط ساتبیز، حراج گزار معروف آثار تاریخی و آنتیک نیویورکی، قرار است تا یک قطعه پیراهن ابریشمی منحصربفرد هزار ساله از تمدن شمال خاوری ایران زمین که با توجه به سن آن در شرایط عالی به سر می برد، در حراج ۲۵ اپریل امسال به معرض فروش گذاشته شود. کارشناسان کمپانی ساتبیز قیمت هفتصدهزار دلار را برای شروع حراج این اثر تاریخی نفیس ایرانی تعیین کرده اند. 
این پیراهن طلایی رنگ که منقوش به نقش اردک هایی است که گردن بندهای مروارید را به منقار گرفته اند، متعلق به تمدن «سُغدی» یا «سُغدیان» است که مردمی از ایران زمین بوده اند و در نواحی شمال خاوری امپراتوری ایران زندگی می کردند که امروز شامل تاجیکستان و بخشی از ازبکستان است. سمرقند، بخارا و خجند مشهورترین شهرهای سغدیان بوده است که در مسیر جاده ابریشم، رونق خاصی در داد و ستد داشته است. سغدها پس از سقوط پادشاهی ساسانی توسط تازیان به تدریج از سرزمین اصلی ایران جدا شدند ولی همچنان بعنوان بخشی از ایرانیان متکلم به زبان فارسی محسوب می شوند.   
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©