بزرگداشت شادروان هایده در آرامگاه وست وود مورچوری
به روز شده در      جمعه 31 فروردین 1397     -   Friday April 20 2018

شادروان هایده ، هنرمند مشهور و برجسته ایرانی در 20 ژانویه 1990 در سن فرانسیسکو و در غربت دیده از جهان فروبست.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 پیکر او در آرامگاه وست وود مورچوری که در نزدیکی محله ایرانیان در لوس آنجلس  قرار دارد به خاک سپرده شده است.  آرامگاه هایده هر روز توسط ایرانیان مختلف و متعددی  که از اقصی نقاط آمریکا و یا کشورهای دیگر  به این منطقه می آیند مورد بازدید و زیارت قرار می گیرد. آقای بیژن خلیلی مدیر شرکت کتاب در این مورد اظهار داشت  با توجه به این که کتابفروشی شرکت کتاب از سال 1989 از منطقه انسینو به وست وود منتقل شد و درگذشت هایده یک سال بعد از آن صورت گرفت در تمام مدت دایر بودن کتابفروشی شرکت کتاب در وست وود که به مدت 28 سال 7 روز هفته و بدون تعطیلی محل بازدید ایرانیان بود بسیاری از هم میهنان در تمام این سالها سراغ آرامگاه این ستاره درخشان عالم هنر ایران را برای دیدار و زیارت از همکاران کتابفروشی پرسش می کردند و این نشان از تعلق خاطر هم میهنان به او بود البته لازم به یادآوری که بسیاری نیز از طریق تلفن به 08 ایرانیان نیز به همین کار مبادرت می کردند و هنوز هم می کنند.
با توجه به تعداد بیشمار زائر از آرامگاه این هنرمند که طبق آمار وست وود مورچوری پس از مریلین مونرو هنرپیشه آمریکایی بیشترین بوده است مقامات این آرامگاه روزی را به عنوان روز یادبود "هایده"تعیین نموده اند.
در این روز به قرار آگاهی که خبرگزاری ایرانشهر تا این لحظه (مخابره) دریافت کرده است آقایان پرویز قریب افشار، ستار ( هنرمند آوازه خوان)، شهرام فسازاده( هنرمند ویولونیست) وارطان( شرکت ترانه) که با شادروان هایده همکاری داشتند سخنرانی یا به یاد او قطعاتی را می خوانند و می نوازند. رادیو ایران KIRN 670 AM قرار است مراسم را به صورت زنده از محل آرامگاه مستقیما پخش کند. روز دیدار با هایده و بزرگداشت هایده - یکشنبه 29 آپریل از ساعت 12 ظهر تا 2 بعدازظهر در وست وود مورچوری خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©