حکم دادگاه هندی به نفع دانشجویان ایرانی تبار
به روز شده در      سه شنبه 11 اردیبهشت 1397     -   Tuesday May 1 2018

یک دادگاه عالی در هندوستان در دعوی حقوقی بین جمعی از دانشجویان ایرانی تبار و یک مرکز آموزشی هندی، به نفع شاکیان ایرانی رای داد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
روز آدینه ۲۷ اپریل ۲۰۱۸، دادگاه عالی شهر مدرس هندوستان، حکم نهایی اش را درباره دعوی حقوقی بین جمعی از دانشجویان ایرانی و بیمارستان – دانشکده دندانپزشکی اسان (Asan) مدرس اعلام کرد. کالج خصوصی اسان متهم است که برخی از دانشجویان ایرانی تبار را پس از ثبت نام و اخذ شهریه ازآنان، بصورت غیرقانونی و با بهانه نداشتن شرایط آزمون NEET (آزمون پذیرش شایستگی ملی) از ادامه تحصیل معلق کرده و هزینه های پرداخت شده از سوی ایشان را عودت نداده است. این در حالی است که بر اساس قوانین آموزش عالی هندوستان، هر دانشجوی خارجی پیش از ثبت نام در دانشگاه ها و مراکز آموزشی باید آزمون اجباری NEET را بگذراند و در صورت قبولی در آن، توسط دانشگاه ها جذب شود اما کالج – بیمارستان دندانپزشکی اسان شهر مدرس بدون احراز شرایط NEET در هنگام ثبت نام از دانشجویان بیگانه بویژه ایرانیان، شهریه دریافت کرده و از دادن خدمات آموزشی به ایشان سر باز زده است.
«نصیر حمیداوی» بعنوان نماینده پانزده دانشجوی دندانپزشکی ایرانی که این مشکل برای آنها پیش آمده، با تقدیم دادخواستی به دادگاه عالی شهر مدرس از دانشکده اسان شکایت کرد؛ اکنون دادگاه به نفع او و ۱۴ دانشجوی ایرانی دیگر رای صادر کرده و کالج را ملزم به بازپرداخت کلیه وجوه اخذ شده از دانشجویان شاکی کرده است.    
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©