نامه جمعی از زندانیان سیاسی به وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف ؛
به روز شده در      شنبه 29 دی 1397     -   Saturday January 19 2019

از شکنجه با گوشت خوک تا ۴۰ سال گروگانگیری
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه صریح و بی پرده بگوییم:
آیا به نظرتان مضحک نمی آید اعتراض و واکنش عصبانیتتان به بازداشت یک خبرنگار شبکه پرس تی وی در آمریکا کشوری که شما هزاران بار پرچمش را به آتش کشیدید؛ در حالی که جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال حکومتش ؛گروگانگیری شهروندان ایرانیان دو تابعیتی و اتباع دیگر کشورها که به ایران سفر کرده اند؛ به امر عادی برایش مبدل شده است؟
آیا تا کنون این اندازه کم حافظه شده اید که گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در آغاز جمهوری اسلامی را که خسارت فراوانی به منافع مردم ایران وارد کرد و آثارش تا هم اکنون در زندگی عادی و معاش مردم احساس میشود ؛ از یاد برده اید؟

آیا به یاد دارید که روزنامه نگارایرانی_امریکایی همچون جیسون رضاییان را بدون اتهام مشخص و به عنوان گروگان در زندان نگه داشتید و دست آخراو و چندین گروگان بی گناه دیگر رابه ازای دریافت پول به دولت آمریکا تحویل دادید؟ آیا زجری که نازنین زاغری ، سیامک نمازی و پدر بیمارش(باقر نمازی) در زندانهای شما می کشند را نمی بینید ، و یا همچنان قصد دارید آنها راهم به ازای دریافت پول آزاد کنید؟
آیا همان طور که برای بازداشت مرضیه هاشمی شهروند آمریکایی فغان سرداده اید، که او خبرنگار است و بی گناه است که او مسلما‌ن است و تغذیه اش با گوشت خوک شکنجه ی او محسوب میشود، که او تنها جرمش این بوده که میخواسته خانواده اش را ملاقات کند ، از درد و رنج روزنامه نگاری همچون کیانوش سنجری که در سال ۱۳۹۵ برای دیدار مادر بیمارش با یک بلیط یک طرفه به وطنش بازگشت خبر دارید ایا میدانید اوهم اکنون با انواع و اقسام بیماریهای روحی و روانی در زندان اوین با حکم پنج سال زندان روبه رو است ،تنها به این خاطر که به شما و حرفهایتان در مورد بی اشکال بودن بازگشت ایرانیان اعتماد کرد!  شهروندان عادی و روزنامه نگاران ایرانی که با چنین اعتمادهایی به کشور خود ایران باز میگردند و بی گناه به زندانها روانه میشوند به یک طرف ؛

آیا خبر ندارید که در طی ۴۰ سال حکومت که شما هم اکنون دستگاه دیپلماسی اش رابه عهده دارید چندین هزار روزنامه نگار،کارگر،معلم،دانشجو،وکیل دادگستری،اقلیت مذهبی،وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر یا فعال سیاسی منتقد و مخالف تنها به خاطر ابراز عقیده و بیان یا اعتراض مسالمت امیز و یا حتی به خاطر تفاوت در رفتارهای اجتماعی و فرهنگی با شمایان در شرایط سخت زندان هایتان فرسوده و اسیب دیده اند ؟   آیاچهره ستار بهشتی را از خاطر برده اید ؟
جناب آقای ظریف ،این طور که به نظر می رسد شما سرتان را مانند کبک در برف فرو برده اید و نمی‌بینید که ۵ میلیون ایرانی در طی ۴۰ سال گذشته از جهنمی که برایشان فراهم کرده اید گریخته اند و به کشورهای آزاد جهان پناه برده اند تا هر چند در غربت اما در آسایش و آزادی و عدالت همراه با کرامت انسانی زندگی کنند.

با این توضیحات از دورویی دست بردارید و اندکی از حقوق خدادادی شهروندان ایرانی در کشور خودتان به دفاع برخیزید .


                                              با احترام فراوان جمعی از زندانیان زندان اوین بند ۸ سالن ده
                                             بیست و هشتم دی ماه ۱۳۹۷

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©