پیام عکس میلاد کارآموز با عنوان "بوسه" : " ما تنها نیستیم"
به روز شده در      جمعه 5 بهمن 1397     -   Friday January 25 2019

عکس بوسه مقام سوم نمایشگاه عکس و فیلم با عنوان "Focus Iran 3" یا " تمرکز بر ایران 3 " را به خود اختصاص داد. بنا به خبرگزاری ایرانشهر، موضوع امسال این نمایشگاه غیر انتفاعی که به ترویج هنر و فرهنگ ایران می پردازد، در مورد فرهنگ جوانان ایرانی است. دراین نمایشگاه که به همت بنیاد فرهنگ هر دو سال یکبار برگزار می گردد، 42 عکس و فیلم معاصر در 27 ژانویه درمعرض دید عموم قرار می گیرد. طی مراسمی در نمایشگاه مزبور به سه برنده اول جایزه نقدی اهدا می گردد، اگرچه میلاد کارآموز بدلیل محدودیت های تراول بن ترامپ شخصا خود در آنجا حضور نخواهد داشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
عکس  "بوسه" دو مرد نیمه برهنه را نشان می دهد.مردی با چشمان بسته، یک تور بر روی سینه اش به روی صندلی نشسته و مرد دیگری با دستکش سیاه ،یک قیچی را بر روی لبان او قرارداده است.این اولین اثر میلاد کارآموز نیست که با  چنین چالشی مواجه می شود. این عکس بنا به گفته وی که تأثیر گرفته از مسائل جامعه چون مذهب، سنت، وطن پرستی و خشونت است، قرار بود در نمایشگاه سال 2016 در گالری هنری مهوا در تهران به نمایش گذاشته شود، ولی مقامات دولتی جمهوری اسلامی این موضوع را نامناسب تشخیص دادند و نمایش این عکس را حذف کردند.
کار آموز ضمن تأکید بر معنادار بودن آثار خود بر این باور است که در جهت حفظ وزنده نگه داشتن هنر کشورگام بر می دارد. او می گوید مسولین نمایشگاه مهروا بنا به دستور دولت برای بی اثر کردن کارش دستوراعمال تغییراتی در آن را دادند که البته او این کار را انجام نداد. 
کارآموز همچنین تصریح کرد: خبر نمایش عکس وی در نمایشگاه تمرکز بر ایران 3 برای او مانند یک رویا بوده که یکی از افتخارات لحظات زندگی او بشمار می آید. وی تأکید کرد: "من تایید می کنم که کار من بی معنی و بی فایده نیست، و در واقع درجهت زنده نگهداشتن آثار کشورم گام بر می دارم تا اینکه این مسائل در جهان دیده شود. " وی افزود: "وقتی چیزی در صحنه بین المللی برای ما اتفاق می افتد، معنایش این است که هنر ما در خارج از جامعه بسته ایران دیده شده و این مسئله بسیار معنادار است" وی اظهار داشت: "ما می دانیم که در اندیشه و افکارمان در خارج از دنیای هنر تنها نیستیم و این نشانگر این موضوع است که ما هنر را بدون هیچ دلیلی ایجاد نمی کنیم و در واقع هنر همیشه معنی دارد و ارزشمند است. "
مدیر اجرایی فرهنگ، علیرضا اردکانی در این خصوص می گوید " کارآموز در فکر آن بود که اثر خود را حفظ کند ولی در نهایت بدنبال مکانی بهتربرای نمایش آن،عکس خود را برای ما ارسال کرد." وی خاطرنشان کرد: "من شگفت زده شدم که عکس ها و تصاویری از این دست از ایران برای ما ارسال می شود، فقط به خاطر جنبه های قهرآمیز در کشوری که همجنس گرایی نه تنها ممنوع است، بلکه  دولت مدعی است چنین مسئله ای  اصلا وجود ندارد." 
مدیر اجرایی فرهنگ تأکید کرد: کارآموزهنرمندی است که با ایجاد تصاویرشاعرانه و زیبا، آثار او برای خود من الهام بخش است. "
لازم به ذکر است، دراین نمایشگاه علاوه بر آثار هنرمندان ایرانی و امریکایی، آثاری ازکشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا، کانادا و پرتغال که مربوط به جنسیت و هویت می باشد، به نمایش گذاشته می شود. 
گفتنی است پس از خاتمه این نمایشگاه در 12 می، عکس "بوسه" کارآموز در نمایشگاه بین المللی دانشگاه ایرواین پاییز امسال نیز به نمایش گذاشته خواهد شد . 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©