حضور نماینده وزیرامورخارجه آلمان در مراسم چهلمین سالگرد حکومت تروریستی جمهوری اسلامی
به روز شده در      چهارشنبه 24 بهمن 1397     -   Wednesday February 13 2019

نیلز آنن ،نماینده وزیر امورخارجه آلمان، ازحزب سوسیال دموکرات به همراه یک مقام رسمی وزارت امورخارجه ایران در مراسم 40 سالگی حکومت تروریستی جمهوری اسلامی دربرلین شرکت کرد. روزنامه "بیلد" در روزسه شنبه ضمن اعلام این خبر نوشت: وزارت امورخارجه آلمان نماینده ای را از سوی خود به سفارت ایران دربرلین فرستاد تا چهلمین سالگرد حکومت جمهوری اسلامی، رژیمی که همواره خواستارنابودی یهودیان وانکارواقعه هولوکاست می باشد، را تبریک بگوید!
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
بیژن دیرسرای سخنگوی سیاست خارجی حزب دموکراتیک آزاد دربوندستگ، به روزنامه بیلد گفت: " این واقعیت که نماینده دولت فدرال درمراسم 40 سالگی انقلاب اسلامی در سفارت ایران شرکت کرده، بسیارشرم آور است. و این برای من مبهم است که دولت فدرال با این عملکرد پیام آور چه پیغامی است! "
سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان درپاسخ به سوال روزنامه اورشلیم پست ازهایکوماس، دررابطه با حضور نماینده وی درجشن رژیم ایران، اظهار داشت: نماینده خود را به سفارت فرستاده است تا "کانال های گفتگوی" باز شود. یکی از اعضای سنا، ادعا می کند که ماس به دلیل "آشویتس" وارد سیاست شده است.
یهودیان آلمان ماس را متهم به پشتیبانی ازرژیم ایران و حمایت ازانکار هولوکاست کرده اند.
به گفته وزارت امورخارجه ایالات متحده، رژیم ایران، نخستین کشورحامی تروریسم است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که اعلام کرده امنیت اسرائیل "غیر قابل مذاکره" است، همواره ازپیوستن به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی امتناع می کند.
دیدارآنن همزمان با ادعای سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می باشد. اودرمورد اسرائیل وحمله آمریکا به ایران مدعی است: "اگرآمریکا به ما حمله کند، ما به تل آویو وحیفا حمله خواهیم کرد."
بر اساس بیانیه وزارت امورخارجه به روزنامه پست، آنن از تهدیدهای نسل کشی علیه اسرائیل در این مراسم انتقاد نکرده است. آنن در آلمان وآمریکا بخاطرنظریات ضد آمریکایی اش مورد انتقاد قرار گرفته است. 
ماس همچنین قصد دارد در کنفرانس ورشو که به رهبری ایالات متحده آمریکا برگزارمی گردد شرکت نکند. او می خواهد آنن را که مدافع سرسخت برجام است، به نمایندگی ازطرف خود به این کنفرانس اعزام نماید.  
مقامات وزارت امورخارجه آلمان درمراسمی که خواستارنابودی اسرائیل بودند، نیزشرکت کردند. در سال 2017 سیگمارگابریل وزیر سابق امورخارجه ،عضو SDP، از یک رهبر مذهبی ایران که خواستار نابودی اسرائیل درراهپیمایی روز قدس  شد، در برلین استقبال کرد.
در سال 2008، فرانک والتر اشتاین مایر، همکارگابریل در SDP از برنامه های وزارت امور خارجه به منظور "راه حل های مشترک" در خاورمیانه حمایت کرد. محمد جواد اردشیر لاریجانی، معاون وزیر امورخارجه پیشین ایران، در این رویداد خواستارلغو پروژه صهیونیست شد و گفت که اسرائیل با شکست مواجه شده و تنها به خطری دراین منطقه تبدیل شده است.  
به گفته یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، هربرت هونسویتس، سفیر آلمان در ایران، در سال 2008 با اجازه دادن به یک دستیار نظامی برای شرکت در یک نمایشگاه ضد اسرائیلی در تهران، دستورالعمل اتحادیه اروپا را نقض کرد. جمله "اسرائیل باید از نقشه حذف شود" یکی ازشعارهای نقاشی شده بر روی موشک های شهاب 3بود که در این مراسم درتهران برجسته شده بود.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©