تحریم های ترامپ برای رژیم جمهوری اسلامی ایران لازم است، ولی کافی نیست.
به روز شده در      یکشنبه 12 اسفند 1397     -   Sunday March 3 2019

« شاهدخت جوان » نویسنده ایرانی- فرانسوی درمصاحبه ای با شبکه خبری اسرائیل گفت: تحریم های ترامپ برای جمهوری اسلامی ایران لازم است، ولی کافی نیست.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

وی در این مصاحبه امضای باراک اوباما برای توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران را کار اشتباهی خواند و گفت: من در سال 2017 وقتی که کل دنیا به آقای باراک اوباما برای امضا توافق نامه هسته ای تبریک گفتند، در روزنامه لوموند نوشتم این توافق از نظر تاریخی اشتباه بوده است. چون رژیم جمهوری اسلامی، حکومت خشونت طلبی است که میلیونها دلاربرای تروریسم در سوریه و عراق هزینه کرده است. حال همه می گویند که این نویسنده درست می گفت.

وی  در ادامه افزود: همه ایرانیان می دانند که این رژیم هزینه زیادی برای گروه حماس در فلسطین و حزب الله لبنان صرف می کند.

شاهدخت جوان اظهار داشت: من شخصاً باراک اوباما را مسئول می دانم و وی را متهم می کنم که به این رژیم کمک کرده است . رژیمی که درواقع مخالف مردم ایران است.

خانم جوان درخصوص تحریم های اعمال شده از سوی ترامپ برای رژیم جمهوری اسلامی تأکید کرد: به نظر من این تحریم ها لازم بود، ولی کافی نیست. وی رژیم جمهوری اسلامی را یک حکومت ایدئولوژیک و سیاسی خواند و گفت: حکومت جمهوری اسلامی برای بقای خود طرحهای زیادی روی میز دارد، زیرا این رژیم در حال سقوط  و سرنگونی است. وی افزود: آنها در واقع منتظر یک باراک اوبامای دیگر، یک کلینتون دیگر و یک جیمی کارتر دیگر هستند تا بتوانند بقای خود را حفظ کنند و به اعمال تروریستی شان ادامه دهند.

گفتنی است شاهدخت جوان، نویسنده ایرانی فرانسوی است که وقتی نخستین رمانش به نام «من از جای دیگرمی آیم» در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، نشریات فرانسوی در مورد او نوشتند: شاهدخت جوان سرکش به دنیا آمده، چون در کشوری متولد شده که زنان حق موجودیت ندارند.

شاهدخت در سال ۱۹۹۳ به فرانسه مهاجرت کرد و پس از ورود به دانشکده عالی مطالعات اجتماعی، تحصیلات خود را در رشته مردم شناسی به پایان برد و پایان نامه اش را در مورد «تلقین های مذهبی در کتاب های درسی ایران» نوشت

کتاب های او به چندین زبان ترجمه و منتشر شده و مقالات بسیاری در روزنامه های لیبراسیون، لوموند و فیگارو نوشته است. از او نه تنها رمان بلکه آثار تحقیقی هم منتشر شده است.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©