عملیات ایران کنترا: خدعه ای دیگر از سوی خمینی
به روز شده در      دوشنبه 13 اسفند 1397     -   Monday March 4 2019

در چنین روزی، ۴ مارچ ۱۹۸۷ ، پرزیدنت رونالد ریگان از طریق تلویزیون خطاب به مردم آمریکا مسئولیت کامل همه اقداماتی که به عملیات ایران‌کنترا (ایران‌گیت) مشهور شد، را پذیرفت. او اظهار داشت که از کم و کیف ماجرا مطلع نبوده و اعتراف کرد «آنچه به عنوان گشایشی استراتژیک به ایران شروع شد، در هنگام اجرا، به تبادل اسلحه در قبال گروگان‌ها رو به زوال گذاشت.»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به نقل از ویکی پدیا، این ماجرا را منوچهر قربانی فر دلال اسلحه، با ارسال نامه ای به فتح الله امید نجف آبادی اطلاع داد. چون آمریکاییها و دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده بودند، او را از معاملات کنار بگذارند و برای اولین بار در بیت آیت الله منتظری قائم مقام رهبرجمهوری اسلامی مطرح شد، گفته می‌شود سید مهدی هاشمی مسوول نهاد نهضت های آزادیبخش سپاه که از نزدیکان منتظری بود، به وسیله روزنامه الشراع لبنان این ماجرا را فاش کرد. کنگره آمریکا، در آن زمان کمک مالی به شورشیان نیکاراگوئه را ممنوع کرده بود و ماجرای ایران–کنترا بعد از رسوایی واترگیت، بزرگ‌ترین رسوایی سیاسی آمریکا لقب گرفت.

ایرانشهر: آخوند خمینی این بار نیز خدعه کرد. کسی که از بام تا شام به هواداران و ملت ایران می‌گفت « هر چه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید» دستور معامله با آمریکا را داده بود تا بتواند اسلحه برای اشتهای ‌پایان ناپذیر جنگی اش تهیه کند. اخیرا عبدالکریم سروش در مناقب امام خمینی اش بسیار گفته است ولی از خدعه ها و نیرنگها و جنایاتش هیچ نگفته است

گفتنی است، عبدالکریم سروش چند روز پیش در یک سخنرانی به مناسبت چهل سالگی انقلاب جمهوری اسلامی، روح‌الله خمینی «باسوادترین رهبر» ایران از زمان حکومت هخامنشیان توصیف کرد!

وی همچنین گفته که اگر قرار باشد بین خمینی و محمدرضا پهلوی یکی را انتخاب کند، «صد در صد» خمینی را انتخاب می‌کند زیرا او به ادعای سروش «مردمی‌ترین رهبری بود که در تاریخ این کشور ظهور کرد».

 

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©