صدور احکام سنگین برای ۲۳ درویش گنابادی: از ۶ تا ۲۶ سال زندان، شلاق و تبعید
به روز شده در      جمعه 24 اسفند 1397     -   Friday March 15 2019

۲۳ درویش گنابادی که در اعتراض به روند غیرعادلانه دادگاه‌های انقلاب در هیچ‌کدام از جلسات دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر خود شرکت نکردند با تایید کامل احکام سنگین صادره در دادگاه بدوی جمهوری اسلامی مواجه شدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 

براساس گزارش سایت مجذوبان نور متعلق به دراویش گنابادی، ۲۳ درویش مجموعا محکوم به ۱۹۰ سال حبس، ۴۶ سال تبعید، ۱۷۷۶ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۶ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب سیاسی، اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای شدند. حکم دادگاه تجدیدنظر طی‌روزهای ۱۸ تا ۲۱ اسفند ماه به آنها در زندان بزرگ تهران ابلاغ شده است.

 

یادآوری می گردد، دراویش گنابادی روز سی‌ام بهمن ۹۶ در اعتراض به محاصره خانه نورعلی تابنده، رهبرشان در خیابان هفتم پاسداران تهران تجمع کردند که این تجمع با دخالت نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی به خشونت کشیده شد. در آن شب و صبح روز بعد، بیش از300 درویش بازداشت شدند و دهها نفر از آنها به دلیل شدت ضرب و شتم پس از بازداشت به چهار بیمارستان منتقل شدند. همه آنها پس از مداوا سرپایی و بقیه بازداشتی‌ها به زندان تهران بزرگ منتقل شدند و زنان نیز به زندان قرچک فرستاده شدند. هرچند تعدادی از دراویش آزاد شده‌اند اما بقیه در زندان و مواجه با حکم‌های سنگین هستند که با تایید برخی از این حکم‌ها  در دادگاه تجدیدنظر سال‌ها باید در زندان بمانند

برای ادامه خبر اینجا کلیک کنید/

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©