برایان هوک: سیستم مالی ایران، سیستمی «تعمدا تیره و غیرشفاف» است
به روز شده در      شنبه 25 اسفند 1397     -   Saturday March 16 2019

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، سیستم مالی ایران را سیستمی «تعمدا تیره و غیرشفاف» خواند و گفت: دلیل کدر بودن تعمدی این سیستم این است که رژیم جمهوری اسلامی نمی‌خواهد مردم بفهمند پول‌ها کجا می‌رود. زیرا اگر بفهمند، خواهند دید که رژیم چگونه پول‌ها را در خاورمیانه، در عراق و سوریه و لبنان و یمن و بحرین خرج می‌کند تا به جاه‌طلبی‌هایش در خاورمیانه برسد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 

برایان هوک روز جمعه، 15 مارچ (۲۴ اسفند) در مصاحبه با «الحره»، شبکه ماهواره‌ای عربی‌زبان که از آمریکا پخش می‌شود بار دیگر سفر اخیر حسن روحانی به عراق را نه به سود مردم عراق، بلکه با هدف تسلط بر آن کشور خواند و به نهادهای مالی عراق هشدار داد: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را در نظر داشته باشند و از همکاری با شمار زیادی از بانک‌های ایرانی که «بانک کثیف» هستند خودداری کنند.

وی تأکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۷ مطمئنا احترامی برای حاکمیت و استقلال سایر کشورها قائل نیست و آنها فقط در پی تضعیف حکومت‌ها و جایگزین کردن هویت‌های فرقه‌ای هستند.

برایان هوک با اشاره به این که حسن روحانی حتی نتوانست به وعده‌های اقتصادی خود به مردم ایران هم عمل کند، گفت: مردم عراق توقع برآورده شدن وعده‌های جدید را نداشته باشند و خود، به دور از مداخلات حسن روحانی و قاسم سلیمانی، برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند. وی افزود: هدف پنهانی آنها یقینا تسلط بر عراق و ایجاد هلال شیعی است.

شماری از ناظران و تحلیلگران سفر اخیر حسن روحانی به عراق را در راستای «دور زدن تحریم‌ها» ارزیابی کرده‌اند.

برایان هوک با رد چنین ارزیابی‌هایی، به بانک‌ها و نهادهای مالی عراق هشدار داد که در همکاری با بانک‌های ایرانی مراقب باشند و تحریم‌های آمریکا و همچنین استانداردهای جهانی را نقض نکنند.

این مقام آمریکایی با تأکید بر این که شمار زیادی از بانک‌های ایران، بانک‌های کثیف هستند که عمیقا به فساد آلوده‌اند و فقط در خدمت رژیم قرار دارند، گفت: اینها همان بانک‌هایی هستند که سیستم جهانی سوئیفت هم دسترسی آنها را به شبکه خود قطع کرده است.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©