لغو بودجه گروه شیعه طرفدار رژیم جمهوری اسلامی ایران در آلمان
به روز شده در      یکشنبه 18 فروردین 1398     -   Sunday April 7 2019

پس از اعلام رسانه ها مبنی بر امتناع آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از تعطیلی مراکز حزب الله ، دولت آلمان بودجه یک سازمان رادیکال طرفدار ایران بنام «انجمن جامعه اسلامی شیعیان» که یک انجمن ضدیهودی و خواستار نابودی اسرائیل می باشد را در پایان سال 2019 لغو خواهد کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به نقل از روزنامه بیلد در روز پنج شنبه وزارت کشورآلمان طی نامه ای اعلام کرد که کمک های مالی سازمان «چتر شیعه» را متوقف خواهد کرد . تعدادی از موسساتی که  در هامبورگ در کنترل علی خامنه ای رهبر ایران قرار دارند، زیرنظر این سازمان می باشند.  

حزب دموکرات آزاد، به منظور جلوگیری ازاسلام گرایی تحت نفوذ رژیم مذهبی ایران به دولت آلمان فشار آورد که بودجه انجمن شیعه را متوقف و به حالت تعلیق در آورد .

سازمان اطلاعات آلمان اعلام کرد: مرکز اسلامی در هامبورگ که عضو سازمان «چترشیعه» می باشد، به عنوان  « ابزار» تحت نفوذ خامنه ای است. دولت فدرال آلمان نیز اعلام کرد که سازمان چتر شیعه تحت نظر افراط گرایان اسلامی می باشد.

بنا به گزارش روزنامه بیلد ،  بودجه این سازمان در سال 2019 نسبت به سال 2017  حدود 426،037 دلار افزایش یافته است که درواقع دولت مبلغ 317،454 دلار را برای سازمانی فراهم کرده که افراط گرا و ضدیهود می باشد.

در سال 2018، بودجه قابل ملاحظه ای برای انجمن دیگری که طرفدار ایران است در نظر گرفته شده بود.

اعضای این انجمن، حمایت کنندگان مالی راهپیمایی روز جهانی قدس برای نابودی اسرائیل می باشند که  در ماه جون حدود 1600 نفر ضداسرائیلی شرکت کننده در این  راهپیمایی در برلین دستگیر شدند.  

آیت الله حمید رضا ترابی، نماینده خامنه ای نیز درراهپیمایی سال جاری در برلین حضور داشت. ترابی که رهبری برگزاری راهپیمایی روز قدس را نیز به عهده داشت، رئیس آکادمی اسلامی آلمان می باشد.

در این راستا دولت آلمان اعلام کرد:  رئیس گروه چتر شیعه بنام محمود خلیل زاده، عضو سازمان سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران است. بنابه گزارش روزنامه بیلد، رویدادها و مراسم مهم این گروه شیعه توسط رژیم طرفدار ایران و طرفداران حزب الله برگزار می گردد که صریحا در این رویدادها از نابودی یهود حمایت می کنند.  

در سال 2017 گروه شیعه چتر، حملاتی را علیه همجنس گرایی آغاز کرد. بنا به گزارش اورشلیم پست در ماه ژانویه رژیم ایران یک مرد را به اتهام همجنس گرایی به دار آویخت.

دکتر بیژن ژیرسرایی سخنگوی سیاست خارجی حزب دموکرات آزاد، به روزنامه بیلد گفت "من بسیار خوشحال هستم که دولت فدرال سرانجام در پایان سال، بودجه این سازمان را لغو می کند با این حال دیگر سرمایه ای ندارد که این چنین تبلیغاتی را انجام دهد.  . "

بنا به گزارش  این روزنامه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از تماسهای اسرائیل و ایالات متحده برای تضعیف حزب الله به اصطلاح جناح سیاسی در آلمان ابراز ناخشنودی کرد. حزب الله شریک اصلی استراتژیک رژیم جمهوری اسلامی است که برعلیه اسرائیل می باشد ، در حالی که مرکل از بستن مراکز حزب الله در شهرهای برمن و مونستر در آلمان امتناع کرده است.

بر اساس یک گزارش اطلاعاتی ازبرمن ، مرکز «المصطفی» نیز در شهر برمن گروه حزب الله را از نظر مالی تأمین می کند و مرکز دیگری در شمال رین وست فیلا به نام مرکز «امام مهدی» طرفدار گروه حزب الله است که ایدئولوژی های رادیکال جهادی و ضد یهودی را ترویج می کند.


 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©