اعتراف یک مربی ایرانی به دریافت رشوه در اخذ پذیرش کالج
به روز شده در      پنجشنبه 16 خرداد 1398     -   Thursday June 6 2019

سر مربی سابق تیم فوتبال زنان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، نقش خود را در اخذ پذیرش کالج پذیرفت و اعتراف کرد که برای پذیرش فرزندان خانواده های مرفه از جمله «لری لافلین» و «فلسیتی هافمن»اقداماتی را انجام داده است.دادستان دادگاه اعلام کرد که «علی خسرو شاهین»- 49 ساله -متهم به اخاذی بیش از 200 هزار دلار رشوه برای تقلب در پذیرش فرزندان خانواده های متمول در تیم فوتبال دانشگاه یواس سی به جرم خود اعتراف کرد و قرار است در این زمینه با دولت همکاری نماید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 
«لورا جانکی» کمک مربی سابق خسرشاهین پیش از این برای اتهام در اخاذی درماه می، اعتراف کرده است. بنا به مستندات دادگاه، این دو نفر متهم شده اند که برای پذیرش کالج با خواننده معروف «ویلیام ریک» بر روی تهیه پروفایل ورزشی فرزندان متقاضیان پولدار وی، کار می کرده اند. 
دادگاه مدعی است که خسروشاهین و جانکی 50 هزار دلار برای باشگاه خصوصی فوتبال از پدر «توبی مک فارلن» پس از پذیرفته شدن دخترش دریافت کرده اند .  
این خواننده در معامله ای که به دروغ مدعی شده بودند دختر مک فارلین از کلاس 10 متوسطه   تا کلاس ۱۲ متوسطه عضو باشگاه ورزشی آل امریکن بوده است، همکاری داشته و کارگزار و دلال این معامله بوده است. 
وقتی مشاور ورزشی یواس سی برنامه اش را برایش ارسال کرد از او خواسته بود که کلاسهای روز جمعه اش را تغییردهد زیرا او بخاطر سفر یا انجام مسابقاتی درگیر است، از طرفی، این خواننده به پدر وی گفت که باید به مربیان بگوید دخترش آسیب دیده و نمی تواند برای مدتی به تمرینات ورزشی بپردازد. 
طبق حکم صادره، خسروشاهین با یک محکومیت کوتاه مدت برای 46 تا 57   ماه در پشت میله های زندان بسرخواهد بود و به انضمام اینکه یک سال وی تحت نظارت خواهد بود و از روز 30 جون مجازات وی آغاز خواهد شد.  
درضمن وکلای «خانم لافلین » و همسروی «مسیمو گیانولی» که متهم به پرداخت رشوه به خواننده مذکور به مبلغ 500 هزار دلار برای  پذیرش دو دخترشان در دانشگاه یواس سی بودند، بهمراه وکلای والدین متهم دیگر پرونده ها، صبح روز دوشنبه در دادگاه بوستون حاضر خواهند شد. بنا به گزارش واشنگتن پست این زوج معروف خود شخصا در دادگاه ظاهرنخواهند شد. 
اما برخی از وکلای متهمان مدعی شده اند که موکلانشان تصور می کردند که آنها این مبالغ را به کالج ها اهداء کرده اند و از این عمل رشوه خواری اطلاعی نداشته اند. «اریک روزن» معاون دادستان آمریکا به دادگاه گفت: این مسئله صرفا مهم نیست که پول مورد نظر مستقیما به حساب مربی رفته است و یا اینکه برای برنامه های مربی پرداخت شده است. وی افزود: در واقع این رشوه یک "بده بستون" است. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©