رافی خاچاطوریان درگذشت
به روز شده در      جمعه 10 آبان 1398     -   Friday November 1 2019

« رافی خاچاطوریان» بازیگر و مجری 71 ساله، روز پنج شنبه شب 31 اکتبر در شهر گلندل کانتی لس آنجلس درگذشت. رافی کار حرفه ای خود را قبل از انقلاب با تلویزیون ملی ایران آغاز کرد و با بازی در مجموعهٔ طنز اجتماعی «آقای مربوطه» معروف شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

رافی پس از انقلاب جمهوری اسلامی، ایران را ترک کرد و در دهه نخست انقلاب، در برنامه‌های طنز سیاسی و اجتماعی تلویزیون های محلی لس آنجلس از جمله «جنبش ایران» فرزان دلجو، به‌ عنوان مجری و بازیگر همکاری کرد، تا به سبب مسخره کردن خمینی در «جان نثار» اش از طرف نیروهای وابسته به رژیم تهران تهدید به مرگ شد تا آن که در سال ۱۹۸۸، درحالی‌ که در یک گردهمایی اعتراضی شرکت کرده‌ بود، مورد حملهٔ یک چریک لبنانی و چند ایرانی هوادار جمهوری اسلامی در محوطه ساختمان فدرال لس آنجلس قرار گرفت. در این حمله، خاچاطوریان شدیداً از ناحیهٔ سر و صورت آسیب دید و یک چشم خود را نیز ازدست داد. وی پس از مورد حمله قرار گرفتن، در نخستین مصاحبه گفت:" دنیای کنونی اونقدرها هم قشنگ نیست که برای دیدنش به دو تا چشم احتیاج باشد".

رافی عاشق ایران بود و همواره در تظاهرات ها و آکسیون های اعتراضی علیه رژیم تهران جلودار بود.

خبرگزاری ایرانشهر درگذشت رافی خاچاطوریان، این هنرمند و فعال سیاسی را به همه هم میهنان عزیز تسلیت عرض می نماید. رافی خاچاطوریان در یک مصاحبه با بیژن خلیلی در سال 1995 در برنامه تلویزیونی خودش ضمن ستایش از کارهای شرکت کتاب در دریافت تندیس طلای بهترین ابتکار برای انتشار یلوپیج ایرانیان و هم چنین تندیس  برنز برای خدمات اجتماعی 08 ایرانیان ( برای یاری به  زلزله زدگان نورتریج) به شدت از مقلدان و سارقان کارهای فرهنگی و هنری شجاعانه انتقاد کرد.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©