درخواست سناتور فیلیپینی برای پذیرش پناهندگی ملکه زیبایی ایرانی
به روز شده در      یکشنبه 12 آبان 1398     -   Sunday November 3 2019

سناتور لیلا دلیما خواستار اقدام فوری مسئولین و مقامات فیلیپین برای اعطای پناهندگی سیاسی به بهاره زارع بهاری شد. وی در این خصوص تأکید کرد: " بر اساس حقوق بشر بین الملل و احتمال خطر بالقوه برای سلامت و خطر جانی خانم بهاری در جمهوری اسلامی ایران اعطای پناهندگی سیاسی به او امری ضروری است "
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

بهاره زارع بهاری که در حال حاضر دانشجوی رشته پزشکی می باشد، حدود دوهفته است که در فرودگاه مانیل در بازداشت اداره مهاجرت فیلیپین بسرمی برد. او  در مسابقات ملکه زیبایی بین المللی در مانیل، شرکت کرده و در حین برگزاری مسابقه عکس شاهزاده رضا پهلوی را بالا گرفت که این امر خشم حکومت جمهوری اسلامی را به همراه داشته است .

مسئولین جمهوری اسلامی برای دستگیری بهاره زارع، خواستار کمک پلیس بین الملل یا اینترپل شده اند و برای او «اعلان قرمز» صادر کرده اند، که این اعلان قرمز منجر به توقیف بهاره در فرودگاه بین المللی مانیل در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در فیلیپین شد.

در این رابطه فیل رابرتسون از دیدبان حقوق بشر گفته است که تا روشن شدن جزئیات، اقدامی در رابطه با اعلان قرمز اینترپل نباید صورت بگیرد؛ مخصوصا که تحت قوانین خودِ اینترپل، اگر فردی که در مورد او اعلان قرمز صادر شده است مشخص شود که از کشوری که علیه او اعلان قرمز صادر کرده، فرار کرده و درخواست پناهندگی داده است، «اعلان قرمز» بی اعتبار است.

خبرگزاری  ایرانشهر: حکومت اسلامی ایران که برای زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی در رعایت حقوق ملت ایران از هیچ تمهیداتی فروگذار نیست برای استرداد خانم بهاری به مقامات این حکومت تبهکار به اینترپول ( پلیس بین الملل) توسل جسته است.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©