چگونه بحران گروگانگیری ، صنعت پسته آمریکا را دگرگون کرد
به روز شده در      جمعه 2 اردیبهشت 1401     -   Friday April 22 2022

ایرانشهر: سامانه « ما توانا هستیم» We are mighty در یک گزارش مفصل شرح داده است که چگونه بحران گروگانگیری ۵۲ آمریکایی سفارت امریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام ، سبب شد امریکا با توجه به این که واردات هر چیزی را از ایران ممنوع اعلام کرده بود خود بزرگ‌ترین تولید کننده پسته جهان شود و عملا از نظر میزان تولید پسته شانه به شانه ایران با ۳۳۵ هزار تن تولید در برابر ۳۳۷ هزار تن تولید در ایران برابری کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
در این گزارش مفصل، توضیح داده می شود که چگونه امریکاییان که دوستدار پسته وارداتی از ایران بویژه پسته هایی که مغز آن را قرمز می کردند، بودند ترجیح دادند پس از گروگانگیری پسته آزادی و تولیدی خود به جای پسته وارداتی را مصرف کنند. امروزه روز ۹۸ درصد پسته مصرفی امریکاییان در خود امریکا تولید می شود. 
در یک سفر مطالعاتی که با راهنمایی مرکز اطلاعات ۰۸ و ایرانشهر تنظیم شده بود تیم فیلمبرداری و تولیدی صدای آمریکا به سرپرستی پریسا فرهادی از شهر فرزنو و کرمان در کالیفرنیا بازدید کرد و با یکی از پسته کاران بزرگ این ناحیه آقای عباس علاقه بندیان گفتگو کرد.
دیدگاه ایرانشهر: یک بار دیگر خیانت‌های رژیم اسلامی و خمینی به منافع ملی ایران آشکار می شود که صدها تولید کننده و هزاران کارگر پسته کار ایران و در نهایت ملت ایران از این سیاست های ایران بر باد ده زیان دیده و می بینند .  
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©