حذف کاراته کاران ایرانی از مسابقات جهانی « ورلد گیمز»
به روز شده در      پنجشنبه 16 تیر 1401     -   Thursday July 7 2022

در شرایطی که رقابت‌های جهانی کاراته « ورلد گیمز» در قالب 36 رشته ورزشی در بیرمنگام امریکا از بامداد پنجشنبه 7 جولای (16 تیر) آغاز می‌شود، کاراته‌کاران ایران به دلیل صادر نشدن ویزای امریکا برای این تیم، موفق به حضور در این مسابقات نشدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 

در نتیجه فدراسیون جهانی کاراته اسامی ملی‌پوشان ایران را از میان نفرات شرکت کننده در این مسابقات که پیش از این موفق به کسب سهمیه حضور در آن شده بودند، حذف کرد. کاراته کاران منتخب : بهمن عسگری (75-)، ذبیح‌الله پورشیب (84-) و سجاد گنج‌زاده (84+) کیلوگرم مردان و سارا بهمنیار در وزن (55-) و حمیده عباسعلی در (68+) کیلوگرم زنان، پنج نماینده ایران برای شرکت در این مسابقات بودند.

به جز این نفرات همچنین ویزای سیدحسن طباطبایی و شهرام هروی رئیس و سرمربی تیم ملی کاراته نیز بدلیل اینکه دوران خدمت سربازی خود را در سپاه پاسداران گذرانده بودند، صادر نشدرقابت جهانی کاراته « ورلد گیمز» هر 4 سال یکبار برگزارمی شود که پس ازالمپیک، معتبرترین مسابقات کاراته در سطح جهانی محسوب می شود.

مشکل عدم صدور ویزا چندی قبل نیز باعث شد تا مشکات الزهرا صفی، دختر تنیس‌باز ایران به دلیل صادر‌نشدن ویزای بریتانیا، حضور در مسابقات ویمبلدون جوانان را از دست بدهد. این در حالی است که تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران نیز روز گذشته ( سه شنبه 5 جولای) به همین دلیل حضور در مسابقات کاپ آسیا را از دست دادند.

صدور ویزا برای تیم‌های ایرانی در روزها و هفته‌های اخیر به معضل بزرگی برای ورزشکاران رشته‌های مختلف تبدیل شده است و بسیاری از آنها تنها به واسطه این مسئله، حضور در مسابقات مهم و جهانی را از دست داده‌اند.  تکرار چندین‌باره این اتفاقات نشان می‌دهد که موضوع عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی در ما‌ه‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و این موضوع به حذف آنها از مسابقات جهانی و آسیایی منجر شده است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©