اکران دو فیلم « عنکبوت مقدس» و « قهرمان» در جشنواره فیلم اورشلیم
به روز شده در      دوشنبه 20 تیر 1401     -   Monday July 11 2022

در سی‌ونهمین جشنواره فیلم «اورشلیم» اسرائیل موسوم به «جی‌اف‌اف» که از ۲۱ تا ۳۱ ژوئیه برگزار می‌شود، ده فیلم برای تصاحب جوایز برتر بخش اصلی رقابت می‌کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی سینماگر ایرانی از جمله فیلم‌هایی است که در این بخش جشنواره اورشلیم شرکت دارد.

این اثر جنجالی که درباره قتل‌های زنجیره‌ای زنان تن‌فروش در شهر مشهد است، اخیرا در جشنواره سینمایی کن اکران شد و زهرا «زر» امیرابراهیمی برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن این فستیوال را دریافت کرد.

فیلم عنکبوت مقدس با انتقادات شدیدی از سوی حکومت ایران و چهره‌های اصولگرا مواجه شده است که این فیلم را اثری «توهین‌آمیز، غیر اسلامی، و ضد ایرانی» توصیف کرده‌اند.

علاوه بر بخش بین‌المللی اصلی، آثار دیگری در بخش‌های دیگر رقابتی جشنواره مانند «فیلم اولی‌ها» و «روح آزادی» که شامل فیلم‌هایی است که به جستجوی جهانی بشر برای آزادی ‌و عدالت می‌پردازند، اکران خواهد شد.

فیلم ایرانی «تا فردا» ساخته علی عسگری یکی از آثاری بود که برای شرکت در بخش روح آزادی برگزیده شده بود، اما به نوشته خبرگزاری‌های داخلی ایران، نیکی کریمی، تهیه‌کننده فیلم این اثر را از جشنواره خارج کرد.

به نوشته این منابع خبری، ظاهرا پخش‌کننده فرانسوی فیلم بدون هماهنگی با تهیه‌کننده ایرانی فیلم را به جشنواره اورشلیم فرستاده است و این موضوع با انتقاداتی در ایران همراه شده است.
این در حالی است که «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی سینماگر ایرانی بدون هیچ مشکلی در بخش «اساتید» جشنواره اورشلیم اکران می‌شود. در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌های دیگر اصغر فرهادی نیز در این جشنواره سینمایی شرکت داشته است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©