برگزاری نمایشگاه ویژه زوج سلطنتی ایران در موزه «هنرهای اسلامی» اورشلیم اسرائیل
به روز شده در      یکشنبه 27 شهریور 1401     -   Sunday September 18 2022

در هفته نامه ایرانشهر شماره ۳۳۱ به تاریخ نهم سپتامبر در مورد انتقال شنل شهبانو از ایران به اسرائیل مطلبی از منبع عبری ترجمه شده بود که متأسفانه اشتباه بود. در مطلب زیر که توسط همکار مطبوعاتی ایرانشهر در اسرائیل تهیه و تنظیم شده به درستی نشان می دهد شنل بازسازی شده که اکنون در موزه هنرهای اسلامی اورشلیم اسرائیل به نمایش گذاشته شده، شنلی است که بر اساس الگوی شنل اوریجینال طراحی و دوخته شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 
موزه «هنرهای اسلامی» در مرکز شهر اورشلیم، نمایشگاه ویژه‌ای را برای ارائه رویدادهای انقلاب 43 سال پیش ایران که به فروپاشی سلطنت پهلوی منجر شد، برگزار کرده است.
در چارچوب این نمایشگاه، یک شنل شبیه‌سازی شده از شنلی که شهبانو فرح پهلوی در آیین تاجگذاری محمد رضا شاه پهلوی و خود او در آبان ماه سال 1346 خورشیدی در کاخ گلستان به تن داشت، در معرض دید قرار گرفته است.
پیش‌تر رسانه‌های اسرائیل نوشته بودند که این شنلِ شبیه‌سازی شده در دوره اخیر در خود ایران دوخته شده و از تهران و از طریق یک کشور سوم برای افراد مرتبط با موزه به اسرائیل انتقال یافته بود.
نمایشگاه یادشده در موزه «هنرهای اسلامی» به صورت نمایشی مستند است که در حدود 45 دقیقه روایت عشق، ازدواج و زندگی پادشاه و شهبانوی ایران را برای بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشد. آیین تاج‌گذاری زوج سلطنتی در چهل و هشتمین سالروز تولد محمد رضا شاه پهلوی برگزار شد و پادشاه با نهادن تاج بر سر شهبانو او را به عنوان «نایب سلطنت» معرفی کرد.
این موزه اسرائیلی در معرفی نمایشگاهی که ترتیب داده، نوشته است، زندگی این زوج سلطنتی، روایت زن و شوهری باشکوه بود که نگاه‌های بسیاری در جهان به آن‌ها دوخته می‌شد اما زندگی‌شان با انقلاب خمینی زیر و رو شد و خاندان پهلوی ایران را ترک کردند.
طبق جدول زمانی  موزه «هنرهای اسلامی» چنین بر می‌آید که ارائه این ویژه برنامه تا ماه‌های دیگر نیز ادامه خواهد یافت و مسئولان موزه امیدوار هستند که درآمدزایی بسیار خوبی برای موزه داشته باشد.
موزه «هنرهای اسلامی» در نزدیکی اقامت‌گاه ریاست جمهوری اسرائیل در مرکز اورشلیم واقع است. رئوون ریولین، رئیس جمهوری پیشین، که پدرش یک مورخ و زبان‌شناس بود، از بسیاری از نمایشگاه‌های این موزه بازدید بعمل آورده است.
این موزه در مقابل سالن‌های سینما و تئاتر مرکزی اورشلیم، میعادگاه علاقمندان هنر سینما، تئاتر و موسیقی در محله اعیانی «رحاویا» قرار دارد.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©