جامعه‌ بین المللی باید هر چه سریعتر به اعدام معترضان در ایران واکنش نشان دهد
به روز شده در      سه شنبه 22 آذر 1401     -   Tuesday December 13 2022

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر‎ (FIDH)‎و جامعه‌ دفاع از حقوق بشر در ایران ‏‎ (LDDHI)‎در روز سه شنبه 13 دسامبر در بیانیه ای اعلام کردند: دولت‌های سراسر جهان و به‌ویژه کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا باید سفیران و بلندپایه‌ترین دیپلمات‌های خود را از جمهوری اسلامی ایران فراخوانند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در این بیانیه تأکید شده است : ماندن دیپلمات‌های کشورهای دیگر در ایران در شرایط سرکوب وحشیانه و اعدام دو معترض در کمتر از یک هفته، بدون نشانه‌هایی از تغییر رفتار رژیم تهران، غیرقابل توجیه است.
 
فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر (FIDH) و جامعه‌ دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI)  ) از تمام دولت‌ها خواست نارضایتی شدید خود را از بی‌اعتنایی مطلق دولت‌مردان جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر، از جمله حق زندگی، نشان دهند و سفیران خود را فرا بخوانند. 
 
این فدراسیون بین المللی و جامعه دفاع از حقوق بشر تأکید کرد، کشورهای جهان باید اقدام‌های متناسب دیگری را برای پاسخ‌گو کردن عاملان نقض حقوق بشر در ایران، در صحنه‌ بین‌المللی در پیش بگیرند، از جمله با تسهیل کار «هیئت بین‌المللی حقیقت یاب» که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نوامبر ۲۰۲۲ تشکیل آن را مقرر کرد. 
فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر و جامعه‌ دفاع از حقوق بشر در ایران همچنین از همه‌ کشورهای عضو سازمان ملل خواستند که اعدام معترضان را محکوم کنند و خواستار توقف فوری استفاده از مجازات اعدام در ایران شوند. 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©